ارثمطالب حقوقیمقالات بهترین وکیلوکیل

فرایند انحصار وراثت چگونه است و به چه مدارکی نیاز دارد؟

🔺فرایند انحصار وراثت چگونه است و به چه مدارکی نیاز دارد؟ – توضیح بهترین وکیل در مشهد 

 

فرایند انحصار وراثت چگونه است | مدارک مورد نیاز انحصار وراثت

 

فرایند انحاصر وراثت چگونه است؟ مدارک انحصار وراثت چیست؟ برای انحصار وراثت چه نکات حقوقی را باید رعایت کنیم؟جواب همه این سوال ها پیش ماست شما میتوانید با شماره گیری 09152491040 توضیح کامل تر این مطلب را بشنوید و با وکیل مشورت کنید.

🔸وقتی شخصی فوت می‌کند باید مشخص شود چه کسانی از او ارث می‌برند تا درباره میراث او تعیین تکلیف شود. به این فرایند که از سوی مراجع قانونی و با تشریفات مشخصی انجام می‌شود، انحصار وراثت می‌گویند.

🔸 صدور گواهی انحصار وراثت، مستلزم ارائه درخواست وراث متوفی یا دیگر اشخاص ذی‌نفع به شورای حل اختلاف آخرین محل اقامت متوفی است.
🔸درخواست مذکور، باید دربردارنده مشخصات کاملِ محل سکونت درخواست‌کننده، متوفی، تمامی وراث و نسبت هر یک از آن‌ها با متوفی باشد.
🔸گواهی فوت صادر شده توسط ثبت احوال، رونوشت برابر با اصل شناسنامه ورثه، رونوشت برابر با اصل سند ازدواج زوجه دایمی متوفی، استشهادیه دال بر منحصر بودن وراث به اشخاص نامبرده و گواهی تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارث نیز از جمله مدارکی است که باید به درخواست انحصار وراثت ضمیمه شود.

🔸در مواردی که ارزش اموال متوفی بیشتر از ۱۰ میلیون ریال باشد، شورای حل اختلاف پس از ملاحظه مدارک و با هزینه متقاضی، درخواست وی را یک نوبت در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار یا محلی آگهی می‌کند. اگر پس از گذشت یک ماه از تاریخ نشر آگهی، کسی به آن اعتراض نکند، بدون تشکیل جلسه رسیدگی و دعوت از وراث، گواهی انحصار وراثت صادر می‌شود. اما در صورت اعتراض، پس از تشکیل جلسه‌ای، تصمیمات لازم برای رسیدگی به دعاوی گرفته خواهد شد.

 

برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با وکیل در مشهد با شماره 09152491040 در تماس باشید. برای ارتباط با ما میتوانید از طریق اینستاگرام نیز اقدام کنید.صفحه رسمی دادپلاس در اینستاگرام – کلیک کنید.

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا