اخباراخبار و مقالات مشاوره حقوقیمقالات بهترین وکیلوکیل

دعاوی تصرف عدوانی – مراحل وصول چک کیفری

مزایای داشتن وکیل در مشهد در دعاوی تصرف عدوانی

1- تصرف عدوانی مربوط به اموال غیر منقول بوده که به جهت اهمیت مال غیر منقول جز دعاوی پیچیده و حساس می باشد .

2- با توجه به شباه دعاوی تصرف تشخیص این که دعوای مربوط به مال غیر منقول تصرف عدوانی است یا ممانعت یا مزاحمت و مالکیت و … سخت می باشد .

3- اهمیت تشخیص دعاوی تصرف از جهت نحوه و چگونگی طرح دعوا می باشد در صورت عدم تشخیص درست ممکن است دعوا با قرار رد و منع مواجه شود.

4- در طرح دعاوی تصرف معمولا با توجه به ادله موجود تصمیم میگیریم طرح دعوای حقوقی یا کیفری کدام به نفع ما هست و این ایجاب میکند که وکیل در پرونده حضور داشته باشد ..

5- در صورتی که دعوا در ابتدا به صورت صحیح اقامه نشود اثار منفی متعدد به دنبال خوهد داشت که حضور وکیل این امر را مانع خواهد شر برای نمونه ماده 163 آیین دادرسی مدنی مقرر میدارد کسی که راجع به مالکیت یا اصل حق ارتفاق و انتفاع اقامه دعوا کرده باشد نمیتواند نسبت به تصرف عدوانی و ممانعت از حق طرح دعوا نماید.

6- باتوجه به ضمانت های متعدد که در موارد قانونی مطرح و همچنین مجازات و مسئولیت های پیش بینی شده در قانن اقتضا دارد که شخص متخصص اقدام کند تا خواهان به همه حقوق خود برسد . مثل درخواست اجرت المثل ایام تصرف که مستلزم اقامه دعوا و صدور حکم ست

7- در مجموع در پرونده هایی که موضوع مال غیر منقول هست مبلغ مال غیر منقول قابل توجه می باشد که خواهان ممکن است در صورت یک اقدام نادرست مبلغ مزبور را از دست بدهد هر چند در حقیقت محق بوده باشد .

در دعاوی تصرف عدوانی برخی نهاد های حقوقی مثل ورود ثالث و… امکان دارد و این گونه موارد مهلت های قانونی خاص خود را دارد که در صورت عدم حضور وکیل به دلیل عدم آگاهی این افراد از این گونه موارد ممکن است حقشان ضایع شود و چون بعد از سپری شدن برخی مواعد و مهلت های قانونی برخی مراد قانونی قابل اجرا نمیباشد .

8- در دعاوی مربوط به اموال غیر منقول مثلا تصرف عدوانی و سر قفلی و … حضور و مشاوره و اقدام وکیل بسیار توصیه می شود به خاطر تعدد قوانین و روند دادرسی و مهلت ها و مواعد مختلف و جلوگیری از تضییع حق

 

(ارتباط با وکیل در مشهد = 09152491040)

 

 

 

وصول چک کیفری

در چه شرایطی نمیتوان از چک شکایت کیفری کرد ؟

جواب:

1-اگر چک سفید امضا داده شده باشد و یا چک بدون تاریخ صادر شده باشد و این امر هم ثابت بشود .
2- اگر در متن چک نوشته شده باشد وصول وجه ان منوط به تحقق شرطی است ، مثلا در صورتی که اجناس سالم باشد یا مثلا در فلان تاریخ اجناس را تحویل داد وجه چک وصول گردد.
3- اگر در متن چک قید شده باشد چک بابت تضمین انجام معامله یا تعهد است مثلا در متن چک قید می شود: این چک بابت تضمین و ضمانت انجام کار داده می شود یا مثلا قید شود: چک بابت حسن انجام کار داده می شود.
4- حالا اگر در متن خود چک موارد 2 و 3 قید نشده باشد اما ثابت شود که بابت همان موارد چک صادر شده باز هم چک از حالت کیفری خارج می شود.

مثلا در خود متن چک چیزی راجع به تحقق شرطی یا تضمین نوشته نشده اما شماره همین چک در قولنامه ذکر شده و در انجا هم نوشته شده این چک بابت تضمین نزد طرف معامله می باشد .
5- در صورتی که ثابت شود چک بعد دار بوده است (تاریخ واقعی صدور چک جلوتر از تاریخ مندرج در متن چک باشد )

 

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا