اخبار و مقالات وکیل خانوادهمقاله

شناسایی ارباب رجوع-تازه های قوانین

شناسایی ارباب رجوع:

ماده 2-اشخاص مشمول موظفند هنگام ارائه هرگونه خدمات پایه نسبت به شناسایی کامل ارباب رجوع اقدام نموده و اطلاعات آن را در سیستم های اطلاعاتی خود ثبت نمایند.به کسانی که در فهرست تحریمی قرار دارند خدمات ارائه نمی شود.

تبصره 1 – اشخاص مشمول برای ارزیابی خطر باید شرایط ارباب رجوع را در نظر بگیرند از جمله پیشینه ارباب رجوع،شغل،منبع در آمد و دارایی ، موطن اصلی و کشوری که در آن اقامت دارد،خدماتی که ارباب رجوع استفاده میکند،فعالیت های تجاری و سایر شاخص های خطر مرتبط با ارباب رجوع که در تعیین سطح خطر کلی وی موثر است.

تبصره 2 – در مورد ارباب رجوع با خطر بالاتر ، باید شناسایی کامل و مضاعف صورت گرفته و اطلاعات دریافتی در فاصله های کمتری به هنگام شود.مصادیق خطر و خطر بالاتر به موجب دستورالعملی است که توسط شوراتصویب می شود.

ماده 3 -اشخاص مشمول موظفند هویت و مشخصات ابرازی از سوی ارباب رجوع و نماینده وی(ولی ، وصی ، قیم و وکیل) و در صورت لزوم ذینفع را از طریق تطبیق با اسناد معتبر و برابر ضوابط ابلاغی شورا شناسایی و احراز نمایند.

تبصره –احراز هویت ارباب رجوع ، مالک و سایر اشخاصی که به نمایندگی از آنان عمل می کنند باید با استفاده از اسناد مرجع،اطلاعات و داده های مستقل و معتبر و درصورت لزوم از طریق مراجعه به پایگاه اطلاعاتی انجام شود.

ماده 4-ارائه خدمات موضوع قانون توسط اشخاص مشمول به ارباب رجوع در صورتی که قادر به شناسایی آنان نباشند ممنوع است.

ماده 5 – اشخاص مشمول باید مطابق با دستور العمل های صادر شده از شورا و در چارچوب قوانین،در خصوص شناسایی اشخاص دارای خطر بالا اقدامات مرتبط با شناسایی مضاعف را بکار گیرند.

ماده 6-اشخاص مشمول باید در صورت وجود قراین بر وجود ذینفع نهایی از ارباب رجوع خود بخواند تا نسبت به شناسایی کامل وی اقدام نماید.

ماده 7-اشخاص مشمول باید از ابزار های و سازوکارهای لازم برخوردار باشند که نهاد ها با افراد تعیین شده در فهرست تحریمی را مورد شناسایی قرار دهند.

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا