خانوادهمطالب حقوقیمقالات بهترین وکیلوکیل طلاقوکیل طلاق توافقی درمشهدوکیل طلاق در مشهد

هزینه های طلاق توافقی – مراحل طلاق توافقی

هزینه های طلاق توافقی توضیح وکیل طلاق در مشهد 

هزینه های طلاق توافقی به طور معمول شامل مواردی نظیر هزینه ثبت دادخواست ، هزینه مشاوره خانواده در دادگاه ، هزینه طلاق در محضر و هزینه یا حق الوکاله وکیل می باشد .

با توجه به این که طلاق به صورت توافقی بوده

هزینه دادرسی طلاق توافقی بر عهده هر یک از طرفین است

که دادخواست را مطرح میکند و در صورتی که دادخواست از سوی هر دو نفر ارائه داده شود این هزینه بین آنها تقسیم خواهد شد.
پس از ثبت دادخواست طلاق توافقی و تعیین شعبه دادگاه و با توجه به این که داوری از طلاق توافقی حذف گردیده و جای آن را مشاوره خانواده گرفته است ، واحد مشاوره دادگاه نیز هزینه ای بابت حق المشاوره از زوجین دریافت میکند که این هزینه در شهر های مختلف کشور و مجتمع های خانوده متفاوت می باشد که در مطلب هزینه های طلاق توافقی به طور کامل توضیح داده ایم .

 

طلاق توافقی : شماره وکیل طلاق در مشهد

اگر یکی از طرفین متقاضی طلاق توافقی بعد از تسلیم گواهی عدم امکان سازش در دفتر خانه رسمی ازدواج و طلاق حاضر نشود یا مدارک لازم را ارائه نکند تکلیف چیست؟
گواهی صاره از درجه عتبار ساقط و کلیه توافقاتی که گواهی عدم امکان سازش بر مبنای آن صادر شده باطل است ( ماده 34 قانون حمایت خانواده )

 

مراحل طلاق توافقی :شماره بهترین وکیل در مشهد 09152491040

مرحله اول:

درصورتی که زوجین متقاضی طلاق توافقی باشند دادگاه باید موضوع را به مراکز مشاوره خانواده ارجاع دهد در این مورد طرفین میتوانند خود ابتدا به مراکز مشاوره خانواده مراجعه کنند ماده 25 قانون حمایت خانواده
مراکز مشاوره خانواده سعی در سازش زوجین میکنند و اگر زوجین از تقاضای طلاق منصرف نشوند با مشخص کردن موراد توفق برای تعیین تکلیف و اتخاذ تصمیم به دادگاه ارسال میکنند.

مرحله دوم

دادگاه خانواده موارد توافق را بررسی و سعی در ایجاد سازش بین زن و شوهر میکنند . اگر سازش محثث نشد دادگاه به صدور گواهی عدم امکان سازش اقدام میکند

مرحله سوم

مراجعه به دفتر رسمی ازدواج و طلاق می باشد

مرحله چهارم

باید گواهی عدم امکان سازش پس از قطعی شدن به وسیله دادگاه صادر کننده رای نخستین به دفتر خانه رسمی ازدواج و طلاق ارسال شود

مرحله پنجم

زوجین باید حداکثر ظرف سه ماه گواهی عدم امکان سازش را به دفتر خانه تسلیم کنند

مرحله ششم

اجرای صیغه طلاق با رعایت جهات شرعی در دفترخانه یا در محل دیگر با حضور سردفتر انجام میگیرد (ماده 37 قانون حمایت خانواده )

 

 

برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با وکیل در مشهد با ما در تماس باشید.

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا