اخبار و مقالات وکیل دادگستری در مشهدمقاله

مراجعه كننده بد

نشانه هاي رفتاري يك مراجعه کننده بد

برخي مراجعه كنندگان در هنگام مراجعه به وكلا ادعا مي كنند كه فردي از اقوام يا دوستان يا آشنايان آن ها وكيل قابلي است اما ترجيح داده اند به شما مراجعه كنند و به اصطلاح رايج براي مراجعه خود بر سر شما منت مي گذارند.

گروهي از اين اشخاص حتي در مقام ادعا پا را از اين هم فراتر مي گذارند! و بيان مي كنند كه وكيل ادعايي اصرار زيادي براي قبول وكالت ايشان به صورت رايگان يا با حق الوكاله مشروط به حصول نتيجه دارد.

اكثريت قريب به اتفاق مراجعه کننده بد يا در اين خصوص اغراق مي كنند يا دروغ مي گويند و دليل طرح اين ادعا نيز اين است كه قصد دارند پيشاپيش موضع وكيل را در مقام مذاكره نسبت به روابط مالي و حق الوكاله تضعيف كرده و كار او را كم ارزش جلوه دهند تا در هنگام توافق بر سر حق الوكاله به اصطلاح دست بالا را داشته باشند و وكيل را به لحاظ ارزيابي اشتياق موكل، دچار خطا كرده و بتوانند شرايط خود را به او تحميل كنند.

و در حالي كه به خدمات وكيل نياز مبرم دارند خود را بي نياز نشان مي دهند زيرا مي دانند تشخيص وكيل در ميزان اشتياق موكل به بستن قرارداد تاثيري مستقيم در نظر وكيل نسبت به ميزان حق الوكاله و شرايط پرداخت آن دارد.

روش همسنگي مراجعه کننده بد

اين روش كه از سوي برخي مراجعه كنندگان مورد استفاده قرار مي گيرد يكي از تكنيك هاي مذاكره حرفه اي به نام روش همسنگي است و بيشتر استفاده كنندگان به صورت تجربي آن را فرا گرفته اند و متاسفانه در موارد بسياري وكلا بويژه وكلاي جوان مقهور آن مي شوند.

براي خنثي كردن اين تكنيك خوب است وكيل به محض طرح اين ادعا از سوي موكل، به صورت محترمانه اما كاملا جدي به او تذكر دهد كه خدمات وكالتي داراي ارزش بوده و بهره مندي از آنها مستلزم صرف هزينه متعارف است و به موكل توصيه اكيد شود كه قدر آن وكيل مشتاق و مصر را بداند و به او مراجعه كند و صلاح او در اين است كه بي جهت متحمل هزينه نشود.

به همراه نداشتن اصول اسناد و تصاویر و دلایل این موضوع

در اكثريت قريب به اتفاق مواردي كه اشخاص به وكيل مراجعه مي كنند مستندات مكتوب يا تصويري مرتبط با موضوعي را كه دليل مراجعه است در اختيار دارند. بررسي دقيق و اظهار نظر سنجيده در خصوص مشكل حقوقي و يا قضايي مراجعه كننده مستلزم مطالعه اسناد وي به منظور تشخيص دقيق موضوع است.

برخي مراجعه کننده بد در هنگام مراجعه به وكيل هيچ يك از اصول اسناد و يا تصاوير آنها ( كه معمولا به صورت فتوكپي تهيه مي شوند ) را به همراه ندارند كه مي تواند به يك يا چند دليل زير مربوط باشد:

١- اعتقادي به وكيل ندارند و به او مراجعه كرده اند تا با معيارهاي ظاهري او را بسنجند.

٢- به وكلاي متعدد مراجعه كرده اند و تصميم خود را گرفته اند اما كمي ترديد هم دارند.

٣- به وكلاي متعدد مراجعه مي كنند تا يكي از آنان بدون دانستن موضوع، وعده اعمال نفوذ بدهد يا حصول نتيجه مطلوب موكل را پيشاپيش تضمين كند.

٤- تمايل به پرداخت حق المشاوره ندارند و تصور مي كنند اگر مستندات را به وكيل نشان ندهند تعهدي نسبت به پرداخت حق المشاوره برايشان ايجاد نمي شود.

٥- به دلايلي به وكيل اعتماد ندارند.

٦- مشكل خود را جدي نمي دانند و استفاده يا عدم استفاده از خدمات وكيل براي آنان علي السويه است.

٧- با اصرار يكي از بستگان يا آشنايان كه معمولا معرف وكيل است و به جهت رودربايستي با معرف به وكيل مراجعه كرده اند.

٨- مشكل مربوط به شخص آنان نيست و بنا به دلايلي به منظور آگاهي يافتن از آثار روابط حقوقي شخص ديگري كه ممكن است دوست يا دشمن آنان باشد مراجعه كرده اند.

٩- اصولا اعتقادي به تخصصي بودن وكالت و مشاوره حقوقي ندارند و صرفا به منظور تاييد تصورات شخصي خود از سوي وكيل به او مراجعه كرده اند.

١٠- از وكلاي مختلف نرخ خدمات را جويا مي شوند تا به وكيلي مراجعه كنند كه كمترين حق الوكاله را پيشنهاد مي دهد.

براری دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه وکالت و اخذ وکیل دادگستری میتوانید با شماره کارشناسان دادپلاس در تماس باشید

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا