خانوادهمطالب حقوقیوکیل طلاقوکیل طلاق توافقی درمشهدوکیل طلاق در مشهد

فرق طلاق توافقی با طلاق خلع و مبارات چیست

فرق طلاق توافقی با طلاق خلع و مبارات چیست- توضیح وکیل طلاق در مشهد 

 

چنانچه زوجین هر دو درورد طلاق توافق داشته و درمورد نحوه جدایی و پرداخت حقوق زن و فرزندان به تفاهم برسند طلاق توافقی می باشد . این طلاق برای سرعت بخشیدن به کار کسانی است که با توافق مصر به طلاق هستند.
طلاق خلع و مبارات نیز دو صورت طلاق توافقی است ، البته اجرای این طلاق نیز چون دیگر طلاق هایی که به درخواست زن و مرد است منوط به انجام تشریفات در مراجع قضایی و صدور گواهی عدم امکان سازش است . طلاق خلع و مبارات از نوع طلاق بائن است که امکان رجوع در آن نیست.

بر اساس ماده 1146 قانون مدنی طلاق خلع آن است که زن به واسطه کراهتی که از شوهر دارد در مقابل مالی که به او میدهد طلاق میگیرد اعم از این که مال مزبور عین مهر ، معادل آن یا بیشتر یا کمتر از مهریه باشد.

بر اساس ماده 1147 قانون دنی طلاق مبارات آن است که کراهت از طریت باشد ولی در این صورت عوض باید زاید بر میزان مهر نباشد.در واقع در این طلاق هر دو طرف ار هم کراهت و تمایل به طلاق دارند ما میزان بخششی که زن به مرد میدهد بیشتر از مهریه نیست از لحاظ ماهیت در طلاق خلع و مبارات مادام که زن رجوع به عرض نکرده باشد بائن است یعنی اگر زن پس از طلاق خواهان مبلغی نباشد که برای گرفتن اجازه طلاق به مرد داده است طلاق بائن و رجوع ممکن نیست.زن در این نوع طلاق حق گرفتن نفقه ندارد و از شوهر ارث نمیبرد امااگر زن خواهان مهریه اش باشد و بخواهد مالش را پس بگیرد ماهیت طلاق تغییر و تبدیل به طلاق رجعی میگردد لذا امکان رجوع مرد ایجاد شده و زن حق ارث و نفقه را دارد.

 

اطلاعات بیشتر و ارتباط با وکیل طلاق در مشهد و بهترین وکیل در مشهد = 09152491040

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا