خانوادهمطالب حقوقیوکیل طلاقوکیل طلاق توافقی درمشهدوکیل طلاق در مشهد

نحوه بخشش مهریه توسط زن و نفقه در زمان عقد

نحوه بخشش مهریه توسط زن

برای بخشیدن مهریه نیازی به دادگاه نیست حتی در صورتی که زن مهرش را به وسیله یک دست خط با امضا و اثر انگشت ببخشد این تعهد از گردن داماد برداشته میشود و در آینده میتواند به عنوان مدرک از آن استفاده کند.اما این راه کمی دردسر دارد و اگر واقعا خانم قصد دارد که مهریه اش را ببخشد بهتر است با اقا راهی دفتر اسناد رسمی شوند و این کار را قانونی کنند. پس آقایان بدانند که محضر دار اعتراف همسرشان برای بخشش مهریه را در قالب اقرارنامه ثبتی تنظیم میکند.
البته کار به همینجا ختم نمیشود . زیرا برای محکم کاری باید نامه ای از آنجا برای دفترخانه رسمی ازدواج که عقد خود را در آن مکان ثبت کرده اند – ببرند تا درانجا مفاد نامه را در صفحه ملاحظات عقد نامه ثبت کند.

نفقه در زمان عقد

نفقه در زمان عقد به چه صورت هستش>
اصولا با انعقاد علقه زوجیت ، مرد متعهد به پرداخت نفقه میگردد که البته شرط استخقاق زن تمکین می باشد . بنابراین در مدت زمان عقد نفقه ای به زن تعلق نمیگیرد مگر این که زن برای شروع زندگی اعلام آمادگی کرده باشد اما مرد از بردن همسرش به منزل مشترک خودداری کند که در این صورت زن مستحق دریافت نفقه خواهد بود . درچنین شرایطی ، زوجه باید بتواند ادعای خود را ثابت کند یعنی به نزدیک ترین مجتمع قضایی محل سکونت خود مراجعه سه برگ اظهار نامه دریافت و آمادگی خود را اعلام کند یا این که چند نفر را به شهادت بگیرد و استشهادیه ای تنظیم کند.

 

برای ارتباط با مشاورین طلاق دادپلاس با شماره 09152491040 در تماس باشید. وکیل طلاق در مشهد

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا