اخباراخبار و مقالات وکیل دادگستری در مشهدمقالات بهترین وکیلوکیل

اگر محکوم به حبس ابد بیمار شود

اگر محکوم به حبس ابد بیمار شود تکلیف چیست؟آیا امکان تبدیل مجازات او به مجازات مساعدتری وجود دارد؟ | بهترین وکیل در مشهد | وکیل در مشهد | وکیل خوب در مشهد | وکیل دادگستری در مشهد | وکیل پایه یک در مشهد

اگر محکوم به حبس ابد بیمار شود تکلیف چیست؟

آیا امکان تبدیل مجازات او به مجازات مساعدتری وجود دارد؟

اطلاعات بیشتر و ارتباط با وکیل پایه یک در مشهد با شماره گیری 09152491040

اگر محکوم به حبس ابد بیمار شود : در مورد محكوميت به حبس ابد، چنانچه محكوم بيمار باشد، قاضی اجرای احكام كيفری طبق ماده 522 قانون آيين دادرسی كيفری عمل خواهد کرد و چنانچه امكان معالجه او در زندان يا خارج از آن نباشد و ادامه حبس موجب تشديد بيماری يا تأخير در بهبودی وی شود، قاضی اجرای احكام طبق ماده 502 قانون مذكور، اجرای مجازات را به تعويق می­ اندازد و ضابطه­ ای برای تبديل حبس ابد به مجازات مناسب ديگر نيست.

مستندات قانونی:

1⃣ماده 522 آیین دادرسی کیفری  – درصورتی که مداوای محکوم به حبس در خارج از زندان ضروری باشد، قاضی اجرای احکام کیفری، مدت زمان مورد نیاز برای مداوا را با توجه به نظر پزشکی قانونی تعیین می‌کند و با أخذ تأمین متناسب، اجرای حبس را به تعویق می‌اندازد و هرگاه محکومٌ‌علیه تأمین متناسب ندهد، معالجه وی در بیمارستان تحت نظر ضابطان صورت می‌گیرد و مدت معالجه جزء محکومیت وی محسوب می‌شود.

تبصره – مفاد این ماده از جهت اعزام برای مداوای سایر افرادی که در حبس به سر میبرند، نیز اجراء می‌شود.

2⃣ماده 502 ایین دادرسی کیفری – هرگاه محکومٌ‌علیه به بیماری جسمی یا روانی مبتلا باشد و اجرای مجازات موجب تشدید بیماری و یا تأخیر در بهبودی وی شود، قاضی اجرای احکام کیفری با کسب نظر پزشکی قانونی تا زمان بهبودی، اجرای مجازات را به تعویق می‌اندازد. چنانچه در جرم های تعزیری امیدی به بهبودی بیمار نباشد، قاضی اجرای احکام کیفری، پس از احراز بیماری محکومٌ‌علیه و مانع بودن آن برای اعمال مجازات، با ذکر دلیل، پرونده را برای تبدیل به مجازات مناسب دیگر با در نظر گرفتن نوع بیماری و مجازات به مرجع صادرکننده رأی قطعی ارسال می‌کند.

تبصره – هرگاه حین اجرای مجازات، بیماری حادث شود و تعویق اجرای مجازات فوریت داشته باشد، قاضی اجرای احکام کیفری، ضمن صدور دستور توقف اجرای آن، طبق مقررات این ماده اقدام میکند.

برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با وکیل مشهد بهترین وکیل در مشهدوکیل دادگستری در مشهد با ما در تماس باشید.

ارتباط با وکیل مشهد از طریق صفحه های مجازی دیگر= کلیک کنید.

 

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا