مقالات حقوقی Law

نمونه رای توهین و تهدید به قتل

شاکی : خانم ندا . م با وکالت آقا / خانم ***
متهمین : آقایان 1 – جلیل . ز ، 2- جلال . ز ، 3 – خانم ندا . م
اتهام : توهین ، تهدید به قتل
در خصوص اتهام متهمین آقایان

1- جلیل . ز فرزند جواد فاقد سابقه کیفری دائر به توهین نسبت به خانم ندا . م فرزند علی ،

2 – جلال . ز فرزند جواد فاقد سابقه کیفری دائر به توهین نسبت به خانم ندا . م فرزند علی

3 – خانم ندا . م فرزند علی فاقد سابقه کیفری دائر به توهین نسبت به متهم ردیف اول

که طبق کیفرخواست صادره برای آنان تقاضای رسیدگی شده است با توجه به اوراق پرونده شامل کیفرخواست و شکایت شکات و گزارش مامورین انتظامی و شهادت شهود منعکس در برگ های 10 – 15 پرونده و عدم دفاع موثر متهمین و آقای *** وکیل متهم ردیف سوم وقوع جرم با حصول علم محرز است و به استناد مواد 608 و 669 قانون مجازات اسلامی 1375 و مواد 25 ، 46 و 54 قانون مجازات اسلامی 1392 هر یک از متهمین را به تحمل 50 ضربه شلاق تعزیری محکوم می نماید و نظر به فقدان سابقه کیفری آنان مجازات شلاق را به مدت سه سال تعلیق می نماید تا چنانچه در مدت تعلیق مرتکب یکی از جرائم عمدی موجب حد و قصاص و دیه یا تعزیر تا درجه 7 گردند مجازات تعلیقی اجرا و الا از آن رفع اثر گردد .
رای صادره حضوری و ظرف مدت 20 روز قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر می باشد .

 

تعریف وکالت

وکالت به معنی واگذاری امری به دیگری یا نیابت گرفتن است! به واسطه قرارداد وکالت یک طرف، شخصی را به‌عنوان نایب خود در کاری، انتخاب می‌کند!نیابت‌دهنده را موکل و طرف مقابل را وکیل می گویند. این نیابت می‌¬تواند در دو قسمت از امور انجام شود! از جمله امور حقوقی مانند وکالت در ایجاد قرارداد، وکالت در دفاع از حق! وکالت در تقسیم ارث یا وکالت در طلاق از طرف دیگر امور اداری نیز قابلیت وکالت دادن را دارند مانند وکالت دادن به شخصی برای اخد پایان کار ساختمان.
ولی بعضی از امور مربوط به شخص است و خود شخصا باید انجام دهد و امکان ارجاع به وکیل وجود ندارد! ازجمله: تعمیر خودرو، نقاشی کردن و همچنین اقرار کردن از جانب دیگری. وکالت یک قراردادِ جایز است! به این معنی که هر زمان طرفین بخواهند، می‌¬توانند قرارداد را به پایان برسانند و دیگر به تعهدات خود پایبند نباشند.

برای وکالت چهار نوع تقسیم بندی ذکر شده:
تعیینی
تسخیری
معاضدتی
اتفاقی

 

برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 09152491040 در تماس باشید.

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا