مقالهوکیل طلاق

اعلامیه کنفرانس جهانی حقوق بشر وین (1993)

اعلامیه کنفرانس جهانی حقوق بشر وین (1993)

این اعلامیه اهمیت زیادی به آموزش صلح و حقوق بشر داده است.بند 20 از قسمت دوم کنفرانس جهانی اعلامیه چنین مقرر می دارد:

کشور ها موظفند طبق اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق بین المللی حقوق اقتصادی،اجتماعیو فرهنگی و سایر اسناد بین المللی در زمینه حقوق بشر تضمین نمایند که تحصیلات و اموزش بایستی به حصول درک بیشتر،بردباری،صلح و روابط دوستانه میان ملت ها،نژاد ها و فرق مذهبی کمک نماید و مشوقی برای فعالتی های سازمان ملل در تعقیب این اهداف باشد.

کنفرانس جهانی حقوق بشر نقش مهم و سازنده نهاد های ملی برای ارتقاء حمایت از حقوق بشر،به ویژه در ظرفیت مشورتی خود نزد مقامات ذی ربط،نقش آنان و جبران نقض حقوق بشر و نشر اطلاعات مربوط به حقوق بشر و آموزش حقوق بشر را مورد تایید قرار می دهد (بند 23 از قسمت دوم اعلامیه).

از نظر کنفرانس جهانی ،آموزش حقوق بشر و اطلاعات عمومی لازمه ارتقاء و دستیابی به روباط پایا و هماهنگ با سایر اجتماعات و درک،تحمل پذیری و صلح مشترک می باشد.

کشور ها باید سعی در ریشه کنی بی سوادی داشته و آموزش را به سوی توسعه کامل شخصیت انسانی و برای تقویت حقوق بشر و آزادی های اساسی هدایت کنند.

کنفرانس جهانی از کلیه کشور ها و نهاد ها میخواهدحقوق بشر،قانون انسان دوستی و دموکراسی و اجرای قانون را به عنوان ردس هایی برای آموزش رسمی و غیر رسمی ارائه دهند.

آموزش حقوق بشر باید حاوی مطالبی از صلح،دموکراسی،توسعه و تحولات اجتماعی طبق ابزار های منطقه ای و بین المللی حقوق بشر باشدتا به درک و آگاهی مشترک با توجه به توقیت تعهد جهانی به حقوق بشر منهتی گردد.

کنفرانس جهانی با توجه به (برنامه عمل جهانی آموزش حقوق بشر و دموکراسی که در مارس 1993 توسط گروه بین المللی آموزش حقوق بشر و دموکراسی تصویب گردید .

و با توجه به سایر ابزار های حقوق بشر به دولت ها توصیه میکند برنامه ها و استراتژی های خاصی را تنظیم کرده .تا آموزش گسترده حقوق بشر و توزیع اطلاعات عمومی را با توجه خاص به حقوق بشرزنان تضمین کنند.

دولت ها باید با همکاری سازمان های بین دولتی،نهاد های ملی و سازمان های غیر دولتی به طور وز افزون آگاهی افراد را از حقوق بشر و تحمل پذیری مشترک ارتقاء دهند.

کنفرانس جهانی بر اهمیت تقویت (مبارزه اطلاعات عمومی جهانی(سازمان ملی تاکید دارد.این گروه ها باید آموزش حقوق بشر را آغاز و از آن حمایت نمایند وبه طور موثر اطلاعات را در این زمینه میان عموم توزیع کنند.

برنامه خدمات مشورتی و کمک های فنی سازمان ملل باید پاسخوی درخواست های دولت ها برای فعالیت های آموزش در زمینه حقوق بشر و حقوق انسان دوستانه و کاربر آنها برای گوره های ویژه از جمله نیرو های نظامی،مامورین اجرای قانون ، پلیس و پرسنل بهداشتی باشد.همچنین باید به اموزش حقوق بشر سازمان ملل برای ارتقاء، تشویق و تمرکز بر چنین فعالیت های آموزشی توجه داشت.

 

برای اطلاعات بیشتر و همچنین ارتباط با وکیل طلاق در مشهد با شماره تلفن های دادپلاس در ارتباط باشید.

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا