مقالات حقوقی Law

مجازات افرادی که با پیامک ایجاد مزاحمت میکنند و مجازات افرادی که استراق سمع میکنند

مجازات افرادی که با پیامک ایجاد مزاحمت میکنند : افرادی همیشه از ما سوال میپرسند که در فحاشی و توهین پیامکی آیا میتوان پیگیری کرد و پیگیری به جایی میرسد؟این پیگیری چقدر طول میکشد؟ هزینه وکیل چقدر است؟ از جا باید شکایت خود را ابراز کنیم؟ مجازات افرادی که در پیامک فحاشی میکنند چقدر می باشد ؟ جواب این سوال را به طور مختصر در زیر توضیح داده ایم ، اما برای بهتر متوجه شدن و توضیح کامل لطفا با شماره 09152491040 در تماس باشید تا وکیل به شما راهنمایی های لازم را بکند.

مجازات افرادی که با پیامک ایجاد مزاحمت میکنند و مجازات افرادی که استراق سمع میکنند

در قانون ما مجازات افرادی که با ارسال پیام های توهین آمیز چه در فضای مجازی تلگرام و اینستاگرام و واتس آپ و بقیه پیام رسان ها و چه در پیامک اس ام اسی این گونه تعیین شده است :

مستند به ماده ٦٤١ قانون مجازات اسلامی: هر کس با دستگاه تلفن یا سایر دستگاه های مخابراتی برای دیگران ایجاد مزاحمت کنند علاوه بر ایجاد مقررات خاص شرکت مخابرات مرتکب به حبس از یک ماه تا شش ماه محکوم خواهد شد.
حکم این ماده مربوط به تلفن ثابت و همراه اعم از اینکه : همراه اول، ایرانسل یا هر شرکت دیگری باشد قابل تسری است.
همچنان که مزاحمت تلفنی سایر مشترکین به راحتی قابل پیگیری است، مشترکین ایرانسل نیز به راحتی قابل تعقیب هستند.

البته به کلیه دارندگان سیم کارت های ایرانسل توصیه می گردد که سیم کارت تلفن خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورت گم شدن سیم کارت فوراً مراتب را به شرکت ایرانسل اطلاع دهند.

پس دقت داشته باشید مزاحمت ایجاد کردن برای دیگران و فحاشی کردن در پیامک و یا در هنگام صحبت تلفنی برای دیگران جرم محسوب شده و مجازات آن مستند به ماده 641 قانون مجازات اسلامی به حس از یک ماه تا شش ماه طبق نظر قاضی میتوان محکوم شد

همچنین اگر برای شما سوال است که ضبط مکالمات شما و صدای شما و استراق سمع چه جرمی دارد میتوانید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

شنود و استراق سمع چیست ؟

شنود مکالمات جرم است و هیچکس مجاز به اینکار نیست و مرتکب مطابق قانون به حبس یا جزای نقدی محکوم خواهد شد.

مطابق ماده ۱۵۰ قانون آیین دادرسی کیفری ، کنترل و شنود تماس های تلفنی ممنوع است ، مگر با موافقت رییس کل دادگستری استان و در مواردی که به امنیت داخلی و خارجی کشور مربوط باشد و یا برای کشف جرایمی که در آن مجرم به مجازاتهایی مثل اعدام یا حبس ابد محکوم میشود، لازم باشد.

ضبط کردن صدا یک اماره(نشانه) است و علی القاعده دلیل محکمه پسندی (بسته به نظر قاضی پرونده ) در دادگاه محسوب نمی شود ، مگر اینکه در کنار دلایل مستدل دیگری به دادگاه ارائه شود

 

برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با وکیل در مشهد با شماره دادپلاس در تماس باشید.

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا