اخبارمقالات بهترین وکیل

برخورد قضائي با موضوع حجاب

در مورد حجاب برخورد قهر آمیز بی نتیجه است

از جناب آقاي دادستان کل کشور نقل شده است که «برخورد قضائي با موضوع حجاب جواب نمي دهد»

شايد افراد بسياري از قشرهاي گوناگون که با جامعه شناسي و روان شناسي جمعي سر و کار دارند، بگويند: «جانا سخن از زبان ما مي گويي»

واقعيت اين است که موضوع حجاب از يک سو ازنظر تعريف جرم يا خلاف محل تامل و مناقشه است و از ديگر سو، اينکه برخورد قضائي با آن، نتيجه مطلوب ندارد؛

با گذشت زمان و اعمال ماده مربوطه و با توجه به نتايج حاصله ثابت شده است. در خصوص قسمت اول مطلب، از آنجا که در مورد تعريف حجاب شرعي اختلاف بيّن بين افراد دست اندرکار وجود دارد، نمي توان به اين نتيجه رسيد که کسي که فراتر از کفّين و صورت، قسمتي از چهره او پيدا بود، مرتکب جرم شده است.

از طرفي اعمال قانون صرفا به وسيله قاضي ميسر است اما ماموران انتظامي هستند که در مقام ضابط، برخورد ابتدايي را با افرادي که قابل تعريف مي دانند، انجام مي دهند، حال آنکه مامور انتظامي توان تشخيص مورد را از نظر علمي و قضائي ندارد.

اما در مورد بي نتيجه بودن برخورد قهرآميز، بهترين دليل اثباتي، نتايج حاصله از اين برخوردها است.

فراموش نکنيم مثلا خانم هاي مسلمان پاکستاني (و مشهورترين شان مرحومه بي نظير بوتو) حجاب را رعايت مي کردند ليکن نه با تعريفي که برخي از مسئولان محترم ما دارند و نمونه هاي اين گونه را در ميان خانم هاي مسلمان بسيار مي توان ديد.

بنابراين به نظر مي رسد کار فرهنگي و سعي در اقناع مخاطبان با «موعظه و حکمت» تنها راه وصول به نتيجه اي باشد که مسئولان ما در پي رسيدن به آن هستند.والله اعلم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه برخورد قضائي با موضوع حجاب و دریافت بهترین وکیل میتوانید با شماره های کارشناسان ما در تماس باشید

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. میشه در مورد قوانین که در زمینه حجاب وجود دارد مطالب بیشتری قرار دهید؟؟

  2. الان موضوع جدیدی در مورد حجاب تو جامعه باب شده موضوع چهارشنبه های سفیده که دشمن داره این طرح داخل کشور پیاده میکنه حکم قضایی در این زمینه برای افرادی که دارن این عمل را گسترش میدهند چی هست؟

    1. به زودی جواب سوال شما را در قالب یک نوشته به طور کلی توضیح خواهیم داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا