مطالب حقوقیمقالات بهترین وکیلملکیوکیلوکیل دیه

قرارداد پیش فروش ساختمان – آیا مستاجر میتواند قبل از مدت پایان اجاره درخواست فسخ قرارداد داشته باشد؟

قرارداد پیش فروش ساختمان(توضیح وکیل در مشهد )

طبق ماده 3 قانون پیش فروش ساختمان ، قرارداد پیش فروش باید از طریق تنظیم سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد و در سند مالکیت نیز درج شود . ضمنا بایستی خلاصه قرارداد به اداره محل ارسال گردد
اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش فروش ساختمان نمایند ، به جبس از 91 روز تا یک سال یا جزای نقدی به میزان دو تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می شوند .

بنا براین مشاوران املاک نیز باید پیش از انجام مذاکرات مقدماتی ، طرفین را جهت تنظیم سند رسمی قرارداد پیش فروش به یکی از دفاتر اسنادرسمی راهنمایی نمایند و خودشان مجاز به تنظیم قرارداد پیش فروش نیستند .

پروانه کسب مشاوران املاکی که راسا قرارداد پیش فروش تنظیم نمایند ، برای بار اول تا یک سال و برای بار دوم تا دو سال تعلیق میشود و در صورت تکرار این عمل ، برای مرتبه سوم به ابطال پروانه کسب محکوم می شود .

 

برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با بهترین وکیل در مشهد با شماره 09152491040 در تماس باشید.

 

آیا مستاجر میتواند قبل از مدت پایان اجاره درخواست فسخ قرارداد داشته باشد؟

در صورتی که مستاجر در مدت اجاره و قبل از پایان آن درخواست فسخ قرارداد اجازه کند ، ایا موجر مکلف است تن به فسخ قرارداد دهد و رهن را به مستاجر برگرداند ؟

قرارداد اجازه عقد لازم است و عقد لازم را نمیتوان به آسانی فسخ کرد . به این ترتیت نه موجر میتواند اقدام به فسخ قرارداد کند و نه مستاجر ؛ اما قانونا میتواند حق فسخی پیش بینی شود.برای مثال ، ملکی را که مستاجر اجاره کرده است و احساس میکند مقبون شده است ، یعنی بیش از قیمت واقعی آن ملک اجاره داده شده است ؛ دراین حالت مستاجر میتواند از طریق دادخواست ، تقاضای فسخ قرارداد به علت غبن کند .

همچنین ممکن است شرط خاصی بین مالک و مستاجر پیش بینی شودکه در صورت عمل نکردن به آن شرط از سوی مالک تا فلان تاریخ مستاجر حق فسخ قرارداد را داشته باشد .

برای مثال بین مستاجر و مالک شرط شود که تا فلان تاریخ در ملک مربوطه تعمیرات لازم اعمال می شود و اگر طبق این شرط مالک تا تاریخ مذکور اقدام به تعمیرات ملک خود نکند ، مستاجر مستحق فسخ قرارداد باشد . اگر شک داشته باشند که حق فسخی وجود دارد یا نه ، فرض بر این است که حق فسخی وجود ندارد .
به هیچ عنوان قرارداد نیمتواند نه از سوی مستاجر فسخ شود ، تنها در صورت اقاله یعنی برهم زدن قرارداد به توافق طرفین قرارداد فسخ می شود .
پس از تعیین مدت اجاره و تدوین اجاره نامه ، قرارداد به هیچ عنوان نه توسط موجر و نه توسط مستاجر قابل فسخ نیست ، مگر در شرایط خاص ، به عنان مثال مورد اجازه تلف شده باشد و امکان استفاده برای مستاجر نباشد وگرنه در جالت عادی هیچ دلیل قانونی برای فسخ قرارداد از سوی مستاجر و موجر وجود ندارد .

 

برای ارتباط با وکیل دیه در مشهد با مشاورین دادپلاس درتماس باشید.

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا