ارثمطالب حقوقیوکیل طلاقوکیل طلاق توافقی درمشهدوکیل طلاق در مشهد

ایا ورثه مسئول پرداخت پدهی های متوفی هستند؟

ایا ورثه مسئول پرداخت پدهی های متوفی هستند؟

ایاورثه مسئول پرداخت پدهی های متوفی هستند؟ | بهترین وکیل در مشهد | وکیل طلاق در مشهد | وکیل طلاق توافقی در مشهد | وکیل دادگستری در مشهد | وکیل پایه یک در مشهد

 ورثه تحت هیچ شرایطی مسئول پرداخت بدهی های متوفی نیستند بلکه بدهی های او از ترکه اش پرداخت میشود و اگر ترکه کفاف ندهد همان مقدار موجود به نسبت میان طلبکاران تقسیم میشود.

اگر دارایی متوفی برای پرداخت بدهی هایش کافی نباشد ورثه مجبور نیستند ثابت کنند که دارایی متوفی کفایت پرداخت بدهی های او را نکرده است. بدهی های متوفی باید به ترتیب پرداخت شود.

این بدهی ها شامل هزینه کفن و دفن ، دیون وابسته به اعیان ترکه مانند دین دارای حق وثیقه و دیگر دیون است. اینها نیز باید به ترتیب ماده ۲۲۶ قانون امور حسبی پرداخت شود..

موانع ارث

یعنی موانعی که باعث می شود ورثه از ماترک محروم بماند که طبق قانون عبارتند از :(ایا ورثه مسئول پرداخت پدهی های متوفی هستند؟)

قتل: کسی که مورث (ارث دهنده) خود را عمداً بکشد از ارث او ممنوع است.

لعان: بعد از لعان، زن و شوهر از یکدیگر ارث نمی برند و همچنین فرزندی که به سبب انکار او لعان واقع شده از پدر و پدر از او ارث نمی برد.( لعان یعنی زوج، زوجه دائـمی خود را که با او نزدیکی نموده است به زنا نسـبت دهد و دعوای مشاهده آن را کند.

کفر: وارث کافر از مورث خود ارث نمی برد و بالعکس وارث مسلمان از مورث کافر خود ارث می برد و نیز مانع از ارث بردن ورثه دیگر هرگاه کافر هستند می شود اگرچه آنان نزدیکتر به متوفی باشند.

ولادت از زنا: نـسب از موجبات ارث است ولی زمـانی که ناشی از زنا نباشد. ولی اگر حرمـت رابطه ای که طفـل ثمـره آن است نسـبت به یکی از ابوین ثابت و نسبت به دیگری بواسطه اکراه یا شبهه زنا نباشد طفل فقط از این طرف و اقوام او ارث می برد و بالعکس

مطالب مرتبط :

 

ارتباط با وکیل طلاق توافقی درمشهدوکیل طلاق در مشهدوکیل پایه یک در مشهد با شماره گیری 09152491040

اینستاگرام دادپلاس

 

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا