ارثخانوادهمطالب حقوقیوکیلوکیل دیه

فرزندخوانده ها چگونه شناسانامه میگیرند ؟ – جایگزین ارث به جای ارث

توضیح وکیل در مشهد – فرزندخوانده ها چگونه شناسانامه میگیرند ؟

 

متقاضیان سرپرستی باید ابتدا به بهزیستی مراجعه کرده و بعد از تایید بهزیستی به دادگاه صالح برای تایید صلاحیت های قانونی چون عدم سوء سابقه ، مسائل هویتی ، اسناد ازدواج ، امور پزشکی قانونی و… مراجعه کنند.برای رعایت احوال شخصی کودک و فرد یا زوجین سرپرست ، مفاد حکم سرپرستی تنها در اسناد مسکوت و محرمانه اداره ثبت احوال ، ثبت و ضبط خواهد شد .

اداره ثبت احوال مکلف است پس از ابلاغ حکم قطعی سرپرستی توسط دادگاه ، با اعلام و حضور زوجین یا زنان سرپرست نسبت به اجرای حکم و صدور شناسنامه با مشخصات زوجین سرپرست یا سرپرست منحصر (دختر یا زن سرپرست بالای 30 سال)با درج توضیحات لازم اقدام کند .انتخاب نام نیز توسط سرپرست صورت خواهد گرفت .

برای کودکانی که سرپرست منحصر آنها یک زن مجرد است ، ناسنامه فرد تحت سرپرستی با مشخصات کامل شناسنامه ای سرپرست و نام کوچک پدر فرضی به پیشنهاد سرپرست صادر خواهد شد .
شیوه واگذاری فرزندخوانده به خارج نشینان
مطابق قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست مصوب سال 1392 ، ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز در صورت داشت شرایط مندرج در قانون ، میتوانند متقاضی سرپرست کودکان داخل باشند و مراحلی چون مصاجبه مددکاری ، بازدید از منزل و… از سوی سرکنسول گری ایران در کشور مربوطه بررسی و تایید می شود .

 

 جایگزین ارث به جای ارث – شماره وکیل دیه در مشهد – برای اطلاعات بیشتر با مشاورین دادپلاس در تماس باشید .

 

بر اساس قوانین کشور، فرزند خوانده ارث نمی برد ، بنابراین قانون گذار برای تامین آینده کودک روش هایی را در نظر گرفته که به آنها جایگزین های ارث گفته می شود ؛ از جمله تملک بخشی از اموال متقاضیان سرپرستی به نفع قرزند خوانده در یکی از دفاتر ایناد رسمی و بیمه کردن عمر متقاضیان سرپرستی نزد یک شرکت بیمه سهامی ایران به نفع آینده کودک.

 

ارث

رابطه خویشاوندی یکی از شرایط لازم برای ارث بردن از دیگری است .
رابطه خویشاوندی یا نسبی است ، مثل وابستگی شخص به ولادت و یا این که رابطه خویشاوندی سببی است مثل وابستگی دو نفر بر اثر ازدواج
یکی از شرایط ارث بردن آن است که مورث (فردی که از او ارث میبریم ) فوت کرده باشد و ورثه در زمان مرگ او زنده باشد .
جنینی که در شکم مادر است از مورث خود ارث میبرد به شرطی که زنده متولد شد ولو این که فقط یک لحظه زنده باشد . مثلا نوزاد در همان یک لحظه حیات از پدرش که ساعتی پیش فوت شده اموالی را به ارث برده یا پدرش در دوران جنینی به نفع فرزندش وصیت کرده ، ورثه فرزند فوت شده (برداران و خواهران ) از اموالش ارث میبرند .

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا