اخباراخبار و مقالات وکیل دادگستری در مشهدمقالات بهترین وکیلوکیل طلاقوکیل طلاق توافقی درمشهدوکیل طلاق در مشهد

استعلامات دادگاه برای فرد معسر – آیا کارفرما می‌تواند هر زمانی که خواست کارگر خود را اخراج کند؟

کسی که خود را معسر معرفی کند |  وکیل دادگستری در مشهد | وکیل پایه یک در مشهد | وکیل خوب در مشهد

استعلامات دادگاه برای فردی که خود را معسر معرفی کرده است – بهترین وکیل در مشهد

استعلامات دادگاه برای فرد معسر : مرجع اجراءکننده رأی باید به درخواست محکومٌ‌له به بانک مرکزی دستور دهد که فهرست کلیه حسابهای محکومٌ‌علیه در بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری را برای توقیف به مرجع مذکور تسلیم کند. همچنین دادگاه باید به درخواست محکومٌ‌له یا خوانده دعوای اعسار به مراجع ذی‌ربط از قبیل ادارات ثبت محل و شهرداری‌ها دستور دهد که براساس نشانی کامل ملک یا نام مالک پلاک‌ ثبتی ملکی را که احتمال تعلق آن به محکومٌ‌علیه وجود دارد برای توقیف به دادگاه اعلام کند. این حکم در مورد تمامی مراجعی که به هر نحو اطلاعاتی در مورد اموال اشخاص دارند نیز مجری است.

تبصره۱ـ مراجع مذکور در این ماده مکلفند به دستور دادگاه فهرست و مشخصات اموال متعلق به محکومٌ‌علیه و نیز فهرست نقل و انتقالات و هر نوع تغییر دیگر در اموال مذکور از زمان یک‌سال قبل از صدور حکم قطعی به بعد را به دادگاه اعلام کنند. (استعلامات دادگاه برای فرد معسر )

 

 

 

 

 

ارتباط با وکیل در مشهدبهترین وکیل در مشهدوکیل خوب در مشهد با ما در تماس باشید.09152491040

 

 

 

 


آیا کارفرما می‌تواند هر زمانی که خواست کارگر خود را اخراج کند؟ | وکیل پایه یک در مشهد - وکیل دادگستری در مشهدآیا کارفرما می‌تواند هر زمانی که خواست کارگر خود را اخراج کند؟ – توضیح وکیل طلاق مشهد

اخراج کارگر توسط کارفرما : یکی از متداول‌ترین سؤالاتی که برای کارگران پیش می‌آید این است که آیا کارفرما می‌تواند هر زمانی که خواست کارگر خود را اخراج کند یا خیر؟

برای پاسخ به این سؤال باید به این نکته توجه داشت که قرارداد کار برای مدت زمان مشخصی منعقد می‌شود و طرفین به تنهایی نمی‌توانند آن را فسخ کنند.

البته اگر کارگر یا کارمند در انجام وظایف خود دچار نقص یا قصور انضباطی شوند، کارفرما حق دارد پس از تذکرات کتبی و در صورت نظر مثبت شورای اسلامی کار ضمن پرداخت مطالبات و حقوق معوقه و سنوات کارگر قرارداد او را فسخ کند، اما اگر هیئت حل اختلاف با اخراج کارگر موافق نباشد، حکم بازگشت کارگر صادر می‌شود.

از لحاظ قانونی هیچ کارفرمایی نمی‌تواند بدون دلیل موجه قبل از پایان مهلت قرارداد اقدام به فسخ آن کند و به دلیل غیر قانونی و غیر منطقی کارگر و کارمند خود را اخراج کند.

توجه به این نکته ضروری است که در صورت اخراج یا فسخ قرارداد کارفرما باید سنوات کارگر، حقوق معوقه و حق بیمه کارگر را پرداخت کند.

 

ارتباط با وکیل طلاق مشهدوکیل طلاق در مشهدوکیل طلاق توافقی در مشهد با شماره 09152491040 در ارتباط باشید.

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا