کیفریمطالب حقوقیمقالات بهترین وکیلوکیلوکیل پایه یک در مشهد

️ضبط مکالمات خود با دیگران غیرقانونی است

️ضبط مکالمات خود با دیگران غیرقانونی است – ارتباط باوکیل در مشهد 09152491040

سوال:
ضبط مکالمات خود با دیگران غیرقانونی است  : با سلام. آیا ضبط مکالمات خود با افراد دیگر روی تلفن همراه جرم است؟(کسی زیر قولش می‌زند و توافقات تلفنی را منکر می‌شود. آنگاه به هیچ وجه نمی‌توان صحت ادعاهای خود را ثابت کنیم. اینجا است که ضبط کردن تماس‌های تلفنی اهمیت پیدا می‌کند.)

ارتباط با وکیل در مشهد 09152491040

پاسخ ( ضبط مکالمات خود با دیگران غیرقانونی است  ):
حریم خصوصی افراد دارای حرمت و محدودیت برای ورود دیگران است. حریم منزل، دفتر کار، نامه‌نگاری‌ها، ایمیل، پیامک و نامه‌های اداری و شخصی و تماس‌های تلفنی، مصداق‌های حریم خصوصی هستند. رعایت اسرار و اطلاعات خصوصی مردم، یکی از مهم‌ترین مصادیق حقوق شهروندی است. قانون اساسی و قوانین عادی به این امر مهم پرداخته‌اند.

ارتباط با وکیل در مشهد 09152491040

در اصل ۲۲ قانون‌اساسی به طور صریح آمده است که حیثیت، جان، مال، حقوق، مسکن و شغل اشخاص از تعرض مصون است، مگر در مواردی که قانون مجاز دانسته‌است. مانند اجازه‌ای که قضات برای کشف جرم برای شنود و یا ورود پنهانی می‌دهند. هم‌چنین بر اساس اصل ۲۵ قانون اساسی‌، بازرسی و نرساندن نامه‌ها، ضبط و فاش کردن مکالمات تلفنی، افشای مخابرات تلگرافی و تلکس، سانسور، عدم مخابره و نرساندن آنها، استراق سمع و هرگونه تجسس ممنوع است مگر به حکم قانون.

 

برای ارتباط با بهترین وکیل در مشهدوکیل پایه یک در مشهد با مشاورین ما در تماس باشید.09152491040

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا