خانوادهمطالب حقوقیمقالات بهترین وکیلوکیلوکیل طلاق

بذل مهریه – کدام هدایا را میتوانیم پس از عقد نکاح مطالبه کنیم

بذل مهریه – توضیح توسط بهترین وکیل در مشهد

برای بخشیدن مهریه نیازی به دادگاه نیست حتی در صورتی که زن مهرش را به وسیله یک دست خط با امضا و اثر انگشت ببخشد

این تعهد از گردن شوهر برداشته می شود و در آنیده میتواند به عنوان مدرک از آن استفاده کند .
اما این راه کمی دردسر دارد و اگر واقعا زن قصد دارد که مهریه اش را ببخشد بهتر است با شوهر خود راهی دفتر اسناد رسمی شوند و این کار را قانونی کنند .

پس آقایان بدانند که محضر دار اعتراف همسرتان را برای بخشش مهریه در قالب اقرارنامه ثبتی تنظیم میکند
البته کار به همین جا ختم نمیوشد زیرا برای محکم کاری باید نامه ای از آنجا برای دفترخانه رسمی ازدواج که عقد خود را در آن مکان ثبت کرده اید – ببرید تا در آنا مفاد نامه را در صفحه ملاحظات عقد نامه ثبت کند.

 

کدام هدایا را میتوانیم پس از عقد نکاح مطالبه کنیم – شماره وکیل طلاق در مشهد 

چنانچه پس از عقد نکاح هدایایی که ار طرف زوجین یا بستگان آنها به طرف دیگر تقدیم شود ، تنها در موارد ذیل هدایا قابل مطالبه و استرداد خواهد بود .

1- مال مورد هبه باقی بوده و از بین نرفته باشد . به عنوان مثال چنانچه هدیه یک دستگاه وسیله نقلیه بوده که از ناحیه روج به زوجه اهدا شده و این وسیله در اثر تصادف یا اتش سوزی و امثال آن تلف شده باشد ، قابل استرداد و مطالبه نخواهد بود . در این فرض بر خلاق هدایای قبل از عد که گفته شد ، حتی قیمت آن نیز با وجود این که از نوع هدایای ذاتا قابل نگاه داشت است ف قابل مطالبه نیست ؛ چه بر اثر تقصیر متهب تلف شده باشد و چه به دلیلی غیر از آن

2- در صورتی که هبه از نوع معوض نباشد و چنانچه از نوع معوض بوده باشد ، عوض داده نشده باشد . به عنوان مثال واهب شرط کند که در قبال وسیله نقلیه ای که هبه میکند ، یک دستگاه موتور سیکلت دریافت کند که در این صورت چنانچه واهب وسیله نقلیه را داده و موتور سیکلت را تحویل گرفته باشد ف واهب حق رجوع به وسیله نقلیه را نخواهد داشت.

3- مال مورد هبه از مالکیت متهب خارج نشده باشد . به عنوان مثال چنانچه هدیه گیرنده وسیله نقلیه را فروخته باشد یا از طریق به رهن دادن آن به دیگری ، ان را متعلق حق غیر کرده باشد ، واهب حق مطالبه مال مورد هبه را نخواهد داشت . همچنین است زمانی که در مال مورد هبه تغییی حاصل شده باشد که از حالت اولیه آن خارج شده باشد ؛ به عنوان مثال شمش طلا تبدیل به سکه های طلا شده باشد که در حالت مال مورد هدیه را نمیتوان مطالبه کرد . تبدیل مال به مال دیگر به عنوان مثال ، تبدیل وسیله نقلیه ای که هدیه شده ، به وسیله نفلیه تبدیل شده است .

 

برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با وکیل در مشهد با ما در تماس باشید . 

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا