خانوادهمطالب حقوقیوکیل طلاقوکیل طلاق توافقی درمشهدوکیل طلاق در مشهد

کتک خوردن زن دلیلی برای طلاق – درخواست اجرت‌المثل بعد از مرگ شوهر

زنی که از همسرش کتک خورده، می‌تواند طلاق بگیرد | وکیل طلاق در مشهد | وکیل طلاق توافقی در مشهد | وکیل طلاق توافقی مشهدزنی که از همسرش کتک خورده، می‌تواند طلاق بگیرد – توضیح توسط وکیل طلاق در مشهد

کتک خوردن زن دلیلی برای طلاق

 شوهرم کتکم زده است ایا میشود طلاق بگریم – این سوالی است که اکثر زن ها میپرسند در اینجا میخواهیم توضیح مختصری از روند طلاق از این راه مطرح کنیم .

کتک خوردن زن دلیلی برای طلاق : یکی از موارد اقدام زن برای طلاق از همسرش، قرار داشتن در “عسر و هرج” است که کتک خوردن زن بوسیله مرد، در صورت اثبات در دادگاه کیفری از مصادیق آن محسوب می‌شود.

ضرب و شتم و آزار و اذیت جسمی و روحی همانطور که بار‌ها بیان کرده ایم جرم بوده و مرتکب قابل مجازات خواهد بود ولو آنکه همسرتان باشد. به عبارتی دیگر ضرب و جرح به هر مقدار که باشد جرم بوده و برای آن در قانون مجازات اسلامی، مجازات تعیین شده است، حتی اگر به میزان یک خراش باشد.

زن و شوهر می‌توانند به علت خراش ایجاد شده در روی بدن خود از دیگری شکایت کرده و ایجاد جراحت توسط همسر خود را اثبات کنند.

جراحت ایجاد شده توسط کارشناس پزشکی قانونی بررسی شده و میزان آن مشخص می‌شود. دادگاه بر اساس نظر کارشناس پزشکی قانونی رای صادر می‌کند؛ بنابراین می‌توانید اقدام قانونی در این خصوص نموده و از همسرتان در دادسرای عمومی محل وقوع جرم شکایت نمایید.

از طرف دیگر بواسطه توهین‌های صورت گرفته نیز امکان شکایت برای شما وجود خواهد داشت. در این صورت می‌توانید به مدارک گفته شده نیز برای اثبات ادعا‌های خود استناد نمایید.

در ادامه و در راستای بیان حقوق بانوان و نیز حمایت‌های همه جانبه‌ی قانونگذار از آنان باید بیان داشت ضرب و جرح به حکم قانونگذار از مصادیق عسر و حرج محسوب شده لذا زنان با استفاده از آن می‌توانند برای طلاق اقدام کنند. اما ضرب و جرح در این مورد باید در دادسرا کیفری اثبات شود.

گزارش پزشکی قانونی نشاندهنده ضرب و جرح و میزان آن است همچنین باید مشخص شود این آسیب‌ها توسط چه کسی ایجاد شده است. در نهایت با توجه به رای دادگاه کیفری زن می‌تواند دادخواست طلاق دهد.

وکیل طلاق توافقی در مشهدوکیل طلاق در مشهدوکیل طلاق مشهدوکیل طلاق توافقی مشهد – 09152491040

 


اجرت المثل بعد از مرگ | بهترین وکیل مشهد | وکیل در مشهد | وکیل مشهد | بهترین وکیل مشهددرخواست اجرت‌المثل بعد از مرگ شوهر – ارتباط با بهترین وکیل در مشهدوکیل در مشهد

چگونه می شود اجرت المثل را بعد از مرگ شوهر خود دریافت کنیم

در تعریف اجرت‌المثل باید گفت که زن وظایف خاصی در زندگی زناشویی دارد كه توسط قانون و شرع برشمرده شده است. این وظایف شامل تمكین عام و تمكین خاص است. تمكین عام به معنای حضور زن در زندگی مشترک و عمل به وظایفی است كه شرع و قانون تعیین كرده است. مثلا زن شرعا نمی‌تواند بدون اجازه همسرش از خانه خارج شود. ادامه تحصیل و كار كردن زن در خارج از منزل نیز باید با اجازه شوهر باشد، هر چند در حال حاضر بسیاری از زنان این حقوق را در عقدنامه دریافت می‌كنند. تمكین خاص نیز به معنای عمل كردن زن به وظایف زناشویی است. حال اگر زن در طول زندگی مشترک و در خانه همسر خود، كاری به جز این موارد را به دستور شوهر انجام دهد، مستحق پاداشی است كه به آن اجرت‌المثل گفته می‌شود.

قانون در صورت فوت شوهر، تکلیف این پرداخت را نیز معلوم کرده است که برابر آن: «زوجه می‌تو اند در صورت مطالبه، اجرت المثل ایام زندگی مشترك خود را از ماترك زوج متوفی با جلب نظر كارشناس مطالبه كند.»

برای ارتباط با مشاورین ما و همچنین مشاوره حقوقی در مشهد با شماره 09152491040 در ارتباط باشید. گروه وکلای دادگستری دادپلاس

ارتباط با ما از طریق تلگرام – کلیک کنید.

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا