مقالات وکیل خوبمقاله

وکیل چک برگشتی

وظایف وکیل چک برگشتی چیست؟

با اینکه قوانین در مورد چک و صدور آن مدام به روز رسانی می شوند ولی باز هم مشاهده می شود که در این رابطه و این موضوع دعاوی فراوانی عنوان می شود که کمترین آن مطالبه وجه اسناد تجاری از جمله چک می باشد که تخصص وکیل چک برگشتی اینجا به چشم میخورد .

برای مطالبه وجه چک دادخواست حقوقی لازم است مگر اینکه بخواهیم به عنوان چک بلامحل اقدام کنیم که در این صورت باید به دادگاه های کیفری مراجعه شود یعنی در واقع باید به جای دادخواست ، شکواییه را به ثبت برسانیم تا در موعدی که دادگاه درج میکند وقت رسیدگی تعیین شود و به دعاوی چک برگشتی رسیدگی شود .

وکیل چک برگشتی به تمام متن و متون چک ها و ریز کلماتی که در چک درج می شود تسلط کامل دارد یعنی در واقع به تمام ایراداتی که ممکن است در چک وجود داشته باشد که موکل را در دعوا پیروز گرداند واقف است .

اولین کاری که که یک وکیل چک برگشتی باید در این خصوص انجام دهد دیدن تاریخ این نوع چک ها می باشد تاریخ در چک یعنی سر رسید آن و در تمام قوانین از جمله قانون تجارت خیلی موارد هستند که در آنها سر رسید چک ها اهمیت دارند بنابراین دقت و سرعت عمل رمز موفقیت یک وکیل چک برگشتی می باشد .

گاهی با دقت در ظهرنویسی یا رونویسی چک ها متوجه میشویم که حقه ای در کار بوده که وکیل چک برگشتی می تواند علاوه بر مطالبه وجه چک از عناوین دیگری هم تحت عنوان کلاهبرداری ، جعل ، استفاده از سند مجعول استفاده کند . بنابراین مهارت و تجریه در کار وکیل چک برگشتی جایگاه خاصی دارد .

امیداست که بتوانیم با چنین وکلایی از اطاله دادرسی ها جلوگیری کنیم و موکلین را با خیالی راحت روانه منازلشان نماییم چرا که تبحر وکیل چک برگشتی جایگزین تمامی نگرانی های شماست .

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا