اخباراخبار و مقالات مشاوره حقوقیوکیل دیهوکیل طلاقوکیل طلاق توافقی درمشهدوکیل طلاق در مشهد

رای وحدت رویه شماره 760-759 هیات عمومی دیوان عالی کشور

رای وحدت رویه شماره 760-20/4/1396 هیات عمومی دیوان عالی کشور

(وکیل دیه در مشهد – رای وحدت رویه شماره 760-759 هیات عمومی دیوان عالی کشور)

بر حسب مستفاد از تبصره 4 الحاقی به ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها،احداث دامداری و سایر موارد مذکور در آن،در روستاها ، با موافقت سازمان های جهاد کشاورزی و رعایت ضوابط زیست محیطی،بهینه کردن تولیدات بخش کشاورزی بوده و تغییر کاربری محسوب نمی شود و از شمول ماده 3 اصلاحی قانون مذکور خارج است و در صورت عدم رعایت شرایط مقرر در تبصره که فوقا به آن اشاره شد ، ضمانت اجرای تخلف از شرط،که در قوانین مربوط پیش بینی شده از سوی دستگاه های ذیربط،در مورد متخلفی ، قابل اعمال و اجراست.

بر این اساس رای شعبه پنجم دادگاه تجدید نظر استان قزوین در حدی که با این نظر انطباق دارد به اکثریت آراء صحیح و قانونی تشخیص میگردد . این رای طبق ماده 471 قانون آیین دادرسی کیفری برای شعب دیوان عالی کشور و ادگاه ها و سایر مراجع اعم از قضایی و غیر آن لازم الاتباع است.

رای وحدت رویه شماره 759 – 20/4/1396 هیات عمومی دیوان عالی کشور

وکیل طلاق در مشهد 09152491040

مجازات جزای نقدی که درجات ان در ماده 19 قانون مجازات اسلامی مصوب سما 1392 مشخص شده با توجه به تعیین حداقل و حداکثر آن در قانونی ، ناظر به جزای نقدی ثابت است و از جزای ندی نسبی که میزان آن بر اساس واحد با مبنای خاص قانونی احتساب میگردد و از این حیث در جرایم با عناین مشابه یکسان نیست ، انصراف دارد؛بنابراین مجازات جرایمی که طبق قانون جزای نقدی نسبی است باتوجه به حکم آن به موجب ماده 340 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال 1392 در صلاحیت دادگاه کیفری دو می باشد و رای این دادگاه قابل تجدید نظر در دادگاه تجدید نظر استان است.بر این اساس رای شعبه هفدهم دیوان عالی کشور در مورد درجه مجازات بزه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها به صورت غیر مجاز که با این نظر انطباق دارد به اکثریت اراء صحیح و قانونی تشخیص می گردد.

این رای طبق ماده 471 قانون ایین دادرسی کیفری برای شعب دیوان عالی کشور و دادگاه ها و سایر مراجع اعم از قضایی و غیر ن لازم الاتباع است.

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا