قراردادهامطالب حقوقیمقالات بهترین وکیلملکیوکیلوکیل پایه یکوکیل پایه یک در مشهدوکیل دیهوکیل طلاقوکیل طلاق توافقی درمشهدوکیل طلاق در مشهد

وجه‌التزام یا خسارت قراردادی در مبایعه نامه ها به چه معنی است؟ – توقیف اموال

وجه‌التزام یا خسارت قراردادی در مبایعه نامه ها به چه معنی است ؟ | بهترین وکیل در مشهد | وکیل در مشهد | وکیل خوب در مشهد | وکیل دیه در مشهد |وجه‌التزام یا خسارت قراردادی در مبایعه نامه ها به چه معنی است؟ – ارتباط با وکیل دیه در مشهد با تماس با مشاورین دادپلاس

وجه‌التزام یا خسارت قراردادی در مبایعه نامه ها به چه معنی است؟ : التزام در لغت به معنای ملازمه شدن، به گردن گرفتن، ملزم شدن به امری تعریف شده است و در اصطلاح حقوقی مبلغی است که اطراف قرارداد در حین انعقاد عقد متفقاً خواه ضمن همان قرارداد اصلی یا به موجب توافق مستقل دیگر به عنوان خسارت ناشی از عدم انجام تعهد یا تأخیر در آن پیش‌بینی کرده و بر آن ملتزم می‌شوند.

در این خصوص ماده 230 ق.م. چنین مقرر داشته است:

ارتباط با وکیل دیه در مشهد با تماس با مشاورین دادپلاس

«اگر در ضمن معامله شرط شده باشد که در صورت تخلف متخلف مبلغی به عنوان خسارت تأدیه نماید حاکم نمی‌تواند او را به بیشتر یا کمتر از آنچه ملزم شده است محکوم کند.»

 

 

 

 

 

 


توقیف اموال – اطلاعات بیشتر و تماس با وکیل خوب در مشهد با شماره گیری 09152491040

اموال همسر و فرزند بخاطر بدهی پدر یا همسر قابل مصادره نیست

ماده ۱ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی، هر کس به موجب حکم دادگاه به دادن هر نوع مالی به دیگری محکوم شود و از اجرای حکم خودداری کند، هرگاه محکوم به عین معین باشد آن مال أخذ و به محکومٌ له تسلیم می‌شود و در صورتی که رد عین ممکن نباشد یا محکوم به عین معین نباشد، اموال محکوم علیه با رعایت مستثنیات دین و مطابق قانون اجرای احکام مدنی و سایر مقررات مربوط، توقیف و از محل آن حسب مورد محکوم به یا مثل یا قیمت آن استیفاء می‌شود.

از طرفی دیگر مطابق ماده ۲ از همان قانون، مرجع اجراء کننده رأی، اعم از قسمت اجرای دادگاه صادرکننده اجرائیه یا مجری نیابت، مکلف است به تقاضای محکوم له از طرق پیش بینی شده در این قانون و نیز به هر نحو دیگر که قانوناً ممکن باشد، نسبت به شناسایی اموال محکوم علیه و توقیف آن به میزان محکوم به اقدام کند.

فلذا باید بیان داشت توقیف و برداشت از اموال دیگران امکان پذیر نمی‌باشد. اما همواره پرداخت دین از طرف ثالث و به خواست خود اشکال قانونی ندارد.

ارتباط با بهترین وکیل در مشهد – وکیل خوب در مشهد – وکیل طلاق در مشهد با شماره گیری  09152491040

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا