ثبت شرکت ها و برندمطالب حقوقیمقالات بهترین وکیلوکیل

نکاتی درمورد قرارداد پیش فروش ساختمان – خلع ید چیست

قرارداد پیش فروش ساختمان – اطلاعات بیشتر و ارتباط با وکیل در مشهد = 09152491040

طبق ماده 3 قانون پیش فروش ساختمان ، قرارداد پیش فروش باید از طریق تنظیم سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد و در سند مالکیت نیز درج شود . ضمنا بایستی خلاصه قرارداد به اداره ثبت محل ارسال گردد .
اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش فروش ساختمان نمایند ، به حبس از 91 روز تا یک سال یا جزای نقدی به میزان دو تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می شوند .

بنا بر این مشاوران املاک نیز باید پیش از انجام مذاکرات مقدماتی ، طرفین را جهت تنظیم سند رسمی قرارداد پیش فروش به یکی از دفاتر اسناد رسمی راهنمایی نمایند و خودشان مجاز به تنظیم قرارداد پیش فروش نیستند .
پروانه کسب مشاوران املاکی که راسا قرارداد پیش فروش تنظیم نمایند، برای بار اول تا یک سال و برای بار دوم تا دو سال تعلیق می شود و در صورت تکرار این عمل ، برای مرتبه سوم به ابطال پروانه کسب محکوم می شوند .

 

خلع ید – ارتباط با وکیل دیه در مشهد کلیک کنید.

خلع ید یک دعوای حقوقی در مورد اموال غیر منقول (خانه ، زمین ، باغ ) است و امکان شکایت کیفری در آن وجود ندارد . در مفهوم ساده دعوای خلع ید هنگامی مطرح می شود که شخصی به طور غیر قانونی در مال غیر منقول دیگری تصرف نماید و صاحب مال بخوهد مال خود را ازدست متصرف خارج کند . ماده 308 قانون مدنی : غصب استیلا بر حق غیر است به نحو عدوان . واژ خلع ید را تصرف غاصبانه معرفی میکند که در واقع همان خلع ید ، است .
به زبان ساده ترمیتوان گفت چنانچه ملک مالکی (اعم از اراضی و ابنیه )به هر دلیلی در تصرف شخص دیگری باشد و مالک راضی به ادامه تصرفات متصرف نباشد میتواند با تقدیم دادخواست خلع ید به مراجع قضایی درخواست اخراج متصرف از ملک خویش را بنماید.

 

برای طلاق توافقی چه مدارکی لازم است ؟ کلیک کنید . وکیل طلاق در مشهد

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا