اخباراخبار و مقالات مشاوره حقوقیمشاوره با وکیلمطالب حقوقیمقالهوکیل

نمونه قرارداد مشارکت مدنی در ساخت و ساز

بسمه تعالی
قرارداد مشارک در ساخت بنا

نظر به این که آقای ……. فرزند ….. به شماره شناسنامه …… صادره از ……. ساکن …………………….. (که از این پس طرف اول قرارداد نامیده می شود)مالک پلاک فرعی … از اصلی … بخش … واقع در ….. قصد احداث بنا در پلاک مذکور را دارد و نظر به این که آقای …. فرزند …. به شماره شناسنامه … صادره از …. ساکن … ( که من بعد به عنوان طرف دوم قرارداد نامیده می شود)امکانات مالی لازم را جهت احداث بنا در ملک موصوف دارد،به منظور احداث بنا و شرکت در عرصه و اعیان پلاک فوق،این قرارداد به شرح ذیل ضمیمه بیع نامه گردید.

1-ارزش عرصه درتاریخ انعقاد قرارداد معادل … ریال ( … تومان ) بر آورد شده و مورد قبول طرفین می باشد.

2-مقرر شد طرف دوم بنایی با مشخصات ( و استاندارد ضمیمه) و طبق نقشه ای که پیوست این قراردادو جزء آن به حساب می آِد و به امضای طرفین رسیده،در پلاک موصوف احداث کند.

3-طرف دوم مکلف است بنا را دقیقا بر مبنای پروانه شهرداری و نقشه های مصوب احداث کند.

4-طرف دوم مکلف است کلیه ظوابط و قوانین مربوط به عملیات ساختمانی و صوال ایمنی را رعایت نموده و مسئولیت کیفری و مدنی حوادث حین کار بر عهده وی خواهد بود.

5-طرف دوم ملکف است بنا را ظرف مدت … ماه احداث نماید و الا باید معادل هر روز تاخیر مبلغ …. ریال به طرف اول پرداخت نماید.

6-در صورتی که هزینه های انجام شده از جانب طرف دوم زائد بر مبلغ ارزش عرصه بالغ شد مابقی هزینه ساختمان تا اتمام،بالمناصفه پرداخت خواهد شد.

به این منظور طرف دوم مکلف است فتوکپس کلیه اسناد هزینه اعم از اسناد خرید اجناس(با استاندارد های مورد توافق)یا دستمزد ها را امضا کرده و در پایان هر ماه به ضمیمه صورت حساب دو نسخه ای به رویت و امضای طرف اول برساند.بدیهی است صورت حساب های مذکور مبنای محاسبات و روابط مالی طرفین خواهد بود.

7-پس از اتمام بنا و اخذ پایان کار مستحدثات جدید،طرفین مکلف به حضور در دفترخانه جهت انجام مراحل صدور اسناد رسمی نسبت به عرصه و اعیان احداثی و بر اساس صورت مجلس تفکیکی و توافق به عمل آمده در خصوص تقسیم آپارتمان ها با لحاظ بند بعدی،می باشند.

8-بدین وسیله نسبت به تقسیم آپارتمان ها با شرایط شمالی و جنوبی و شرقی و غربی آنها به شرح … توافق گردید.

9-کلیه هزینه های لازم برای تنظیم سند رسمی انتقال اعم از مالیات ها،عوارض و جرایم و هزینه های تفکیک و غیره بالمناصفه پرداخت خواهد شد.

10-در صورت بروز اختلاف در تغییر یا اجرای این قرارداد آقای …. به نشانی …. که ضمن قبول داوری ذیل این قرارداد را امضا کرده اند،در خصوص مورد به عنوان داور مرضی الطرفین به حل اختلاف خواهند پرداخت و رای ایشان برای طرفین قطعی و لازم الاجراست.

11-این قرارداد مشتمل بر 11 ماده در تاریخ … به همراه بیع نامه منعقده در دفتر مشاور املاک … بین طرفین امضاء و مبادله گردید.

ضمنا مشخصات مربوط به مصلالح داخلی و خارجی بنا اعم از سفت کاری و نازک کاری به امضای طرفین رسیده و جزء لاینفک قرار داد نیز تلقی می گردد.

امضاء طرف اول
امضاء طرف دوم
امضاء داور

 

برای اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره حقوقی در مشهد با شماره تلفن های دادپلاس در تماس باشید.

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا