خانوادهکیفریمطالب حقوقیمقالات بهترین وکیلوکیلوکیل طلاقوکیل طلاق توافقی درمشهد

نفقه کودک بر عهده چه کسی است؟ – مجازات مالخر در جرم سرقت چیست؟

وکیل مشهد | بهترین وکیل در مشهد | وکیل طلاق توافقی در مشهد | وکیل طلاق در مشهد | وکیل مهریه در مشهد | وکیل رابطه نامشروع در مشهد | وکیل کیفری در مشهدنفقه کودک بر عهده چه کسی است؟ – ارتباط با وکیل طلاق در مشهد – وکیل طلاق توافقی در مشهد

طبق ماده ۱۱۹۰ قانون مدنی، نفقه اولاد به عهده پدر است و چه پدر حضانت را به عهده داشته باشد یا اینکه حضانت بر عهده مادر یا شخص دیگری باشد، پرداخت نفقه فرزند که به طور عمده شامل مسکن، لباس، خوراک و نیازهای درمانی و آموزشی، به عهده پدر است که در صورت خودداری از پرداخت (با وجود داشتن استطاعت مالی) طبق ماده ۶۴۲ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی، جرم بوده و در صورت شکایت ذی‌نفع دادگاه او را به حبس از ۳ ماه و یک روز تا ۵ ماه محکوم می‌کند.

وکیل طلاق در مشهد – وکیل طلاق توافقی در مشهد با شماره گیری 09152491040

در صورت فوت پدر یا عدم توانایی او در پرداخت مخارج زندگی فرزندش، این تکلیف به عهده پدر بزرگ و جد یا دیگر اجداد پدری است. در صورت نبودن پدر و اجداد پدری یا عدم توانایی آنها به پرداخت مخارج زندگی فرزند، تکلیف پرداخت نفقه به عهده مادر قرار می‌گیرد. هرگاه مادر هم فوت کند یا قادر به پرداخت مخارج مذکور برای فرزندش نباشد، این تکلیف به عهده اجداد و جدات مادری و جدات پدری فرزند قرار می‌گیرد.


مجازات مالخر در جرم سرقت چیست؟ – توضیح توسط وکیل مشهد – ارتباط با بهترین وکیل در مشهد 09152491040

وقتی سرقتی اتفاق می افتد سارق باید مالی که دزدیده را بفروشد یا به قول خودمان آن را اب کند از این رو تعدادی افراد ضمن همدستی با دزدان کار خرید و فروش این اموال را انجام می دهند که در قانون به آنها مالخر گفته می شود و البته بعضی از مالخر ها با دزدان هم دست نیستند ولی دنبال چنین اموالی هستند معمولا معتادینی که لوازم منزل خود را در عوض کمی مواد می فروشند مشتری این مالخر ها هستند..

قانون چه می گوید؟

طبق قانون خریدن مال مسروقه جرم است، اگر کسی این کار را آگانه انجام دهد برابر قانون مجازات اسلامی، تنبیه خاصی برایش در نظر گرفته می‌شود. در قانون مجازات آمده است که «هرکس با علم واطلاع یا با وجود قراین اطمینان‌آور به اینکه مال در نتیجه ارتکاب سرقت به دست آمده است آن را به‌نحوی از انحا تحصیل یا مخفی یا قبول نماید یا مورد معامله قرار دهد به حبس از شش ماه تا سه سال و تا (74) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.»

 

ارتباط با بهترین وکیل در مشهد – وکیل طلاق در مشهد – وکیل طلاق توافقی در مشهد – با شماره گیری 9152491040

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا