خانوادهمطالب حقوقیمقالات بهترین وکیلوکیلوکیل طلاقوکیل طلاق توافقی درمشهدوکیل طلاق در مشهد

نحوه حذف نام همسر از شناسنامه

وکیل مشهد | بهترین وکیل در مشهد | وکیل طلاق توافقی در مشهد | وکیل طلاق در مشهد | وکیل مهریه در مشهد | وکیل رابطه نامشروع در مشهد | وکیل کیفری در مشهد

نحوه حذف نام همسر از شناسنامه: – ارتباط با وکیل طلاق در مشهد – گروه وکلای دادگستری دادپلاس

نحوه حذف نام همسر از شناسنامه : بر اساس قانون، اگر زنی پس از عقد و قبل از نزدیکی از همسر خود جدا شود با اخذ گواهی بکارت از پزشکی قانونی و ارائه دادخواست به دادگاه، می‌تواند تقاضای حذف نام شوهر را از شناسنامه خود مطرح کند.

در خصوص مردی که خواهان حذف نام همسر اول از شناسنامه باشد، اگر دادگاه در ضمن رأی به طلاق، غیرمدخوله بودن زن را اعلام کرده باشد، مرد می‌تواند با ارائه گواهی دادگاه، نام همسر اول را از شناسنامه خود پاک کند؛ اما اگر زن غیرمدخوله نباشد، در این‌صورت، حذف نام همسر از شناسنامه، ممکن نیست.

اگر زن باکره نباشد و از همسر اول خود جدا شده باشد، تا قبل از ازدواج دوم، نام همسر اول در شناسنامه وی باقی خواهد ماند و تنها پس از ازدواج دوم می‌تواند تقاضای حذف نام همسر اول را از شناسنامه خود به ثبت احوال ارائه کند.

حذف نام همسر اول از شناسنامه منوط به انتخاب همسر دوم و نیز ثبت رسمی ازدواج و ثبت نام همسر در شناسنامه فرد است، بنابراین به‌صرف انتخاب همسر و معرفی او نمی‌توان از این ماده قانونی استفاده کرد.

اطلاعات ازدواج و طلاق هر فردی با هر تعداد که باشد در سامانه سازمان ثبت احوال موجود است و حتی با حذف آن از شناسنامه نیز از این سامانه پاک نخواهد شد.

 

 

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا