خانوادهمطالب حقوقیمقالات بهترین وکیلوکیلوکیل طلاقوکیل طلاق در مشهد

دریافت مهریه تا ۱۱۰ سکه

مهریه تا ۱۱۰ سکه – توضیح بهترین وکیل در مشهد 09152491040

این تصور که در قوانین جدید ، مهریه تا سقف ۱۱۰ عدد سکه مجاز است و اینکه قاضی به پرداخت بیش از ۱۱۰ سکه رای نمی دهد ، کاملا اشتباه است

 بعد از صدور رای دادگاه در خصوص پرداخت مهریه ، اگر شوهر دادخواست اعسار (عدم توانایی مالی)ارائه ندهد و یا ارائه دهد و اعسارش پذیرفته نشود، موظف است مهریه را یکجا پرداخت کند.

از اعسار بیشتر بدانید

مهریه از دو حالت خارج نیست

حالت اول

مهریه تا سقف ۱۱۰ سکه  در اینصورت باید تمامی مهریه پرداخت شود ، این پرداخت یکجا نیست و در واقع براساس درخواست اعسار ، قسطی میشود .اما اگر شوهر برای پرداخت تمام یا پرداخت اقساط اقدامی. نکند ، راهی زندان خواهد شد.

حالت دوم

مهریه بیش از ۱۱۰ سکه تعیین شده در این وضعیت ، در ابتدا باید ۱۱۰ سکه مطابق قانون پرداخت شود . حال اگر شوهر ۱۱۰ عدد سکه از مهریه را بپردازد ولی مابقی را ندهد ، دیگر برای دریافت. بیش از ۱۱۰ سکه نمیتوان او را زندانی کرد.بلکه فقط میتوان از او اموالی را به دادگاه معرفی و توقیف کرد.و اگر اموال قابل توقیفی نداشت فقط میتوان صبر کرد.


راهکارهای قانونی برخورد با امتناع کنندگان از پرداخت شارژ ساختمان – توضیح وکیل در مشهد – بهترین وکیل در مشهد 09152491040

گرچه مالکیت حقی است که قانون به رسمیت شناخته و مالک حق استفاده مطلق، دائمی و انحصاری از ملک خود را دارد، ولی در کلیه مجموعه های ساختمانی اعم از مسکونی و تجاری، چگونگی تصرف مالک باید به گونه ای باشد که به حقوق همسایگان آسیبی نرساند.

بعضی اوقات ساکنان آپارتمان‌ها در شهرها با مشکل عدم پرداخت هزینه های مشترک و به اصطلاح حق شارژ روبرو هستند.

توضیح وکیل در مشهد – بهترین وکیل در مشهد 09152491040

در حالی که راهکار قانونی این است که، در صورت خودداری مالک یا مستأجر یا استفاده کننده از پرداخت سهم خود از هزینه های مشترک، مدیر ساختمان مراتب را از طریق ثبت اظهارنامه در دفاتر خدمات قضایی، به وی ابلاغ می کند و اگر ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ اظهارنامه، وی سهم بدهی اش را پرداخت نکند مدیر ساختمان می تواند از دادن خدمات مشترک از قبیل شوفاژ، تهویه مطبوع، آب گرم، برق، گاز و غیره خودداری کند. لازم به گوشزد می باشد که منظور، فقط خدمات مشترک است، بنابراین اگر برق یا آب اختصاصی مالک امتناع کننده از هزینه شارژ باشد، مدیر نمی تواند آن را قطع کند.

 

برای اطلاعات بیشتر  ارتباط با وکیل پایه یک در مشهدوکیل طلاق در مشهد با ما در تماس باشید.

 

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا