خانوادهمطالب حقوقیوصول مطالباتوکیلوکیل پایه یکوکیل پایه یک در مشهدوکیل طلاقوکیل طلاق توافقی درمشهدوکیل طلاق در مشهد

ملاقات والدین طلاق گرفته با طفل – مطالبه خسارت افت قیمت ناشی از تصادف خودرو

ملاقات والدین طلاق‌گرفته با طفل | وکیل طلاق در مشهد | وکیل در مشهد | بهترین وکیل در مشهد | وکیل پایه یک در مشهد | وکیل خوب در مشهد | وکیل دادگستری در مشهد

ملاقات والدین طلاق گرفته با طفل – توضیح وکیل طلاق در مشهدوکیل در مشهد – ارتباط با بهترین وکیل در مشهد با شماره گیری 09152491040

ملاقات والدین طلاق گرفته با طفل : بر اساس ماده ۱۱۷۴ قانون مدنی در صورتی که به علت طلاق و یا هر جهت دیگر ابوین در یک منزل سکونت نداشته باشند، دادگاه برای هریک از ابوین که طفل تحت حضانت او نیست، حق ملاقات با فرزند تعیین می‌نماید که جزئیات این ملاقات با دادگاه خانواده می‌باشد.

بر اساس این ماده در صورتی که در خصوص زمان، مکان و سایر جزئیات ملاقات، میان والدین توافقی حاصل شود بر اساس آن عمل می‌شود و در صورتی که اختلافی باشد، دادگاه زمان و مکان آن را بر اساس شرایط و مصالح کودک تعیین می‌کند که ممکن است یک الی دو بار در آخر هفته باشد.

وکیل در مشهد – ارتباط با بهترین وکیل در مشهد با شماره گیری 09152491040

بر همین اساس در قانون مواردی پیش بینی شده است تا به واسطه آن حق ملاقات با فرزند برای طرف دیگر حفظ شود. به عنوان مثال: پدر و مادری که حضانت طفل را بر عهده دارند، نمی‌توانند او را از محل حضانت او خارج کنند، مگر اینکه این کار با اجازه دادگاه صورت گرفته باشد.

بر اساس ماده ۴۲ قانون حمایت خانواده، صغیر و مجنون را نمی‌توان بدون رضایت، ولی، قیم، مادر یا شخصی که حضانت و نگهداری آنان به او واگذار شده است، از محل اقامت مقرر بین طرفین یا محل اقامت قبل از وقوع طلاق به محل دیگر یا خارج از کشور فرستاد؛ مگر آنکه دادگاه آن را به مصلحت بداند و با در نظر گرفتن حق ملاقات اشخاص ذی حق این امر را اجازه دهد.

وکیل در مشهد – ارتباط با بهترین وکیل در مشهد با شماره گیری 09152491040

 

اطلاعات بیشتر و ارتباط با وکیل پایه یک در مشهدوکیل دادگستری در مشهد با شماره گیری 09152491040


مطالبه خسارت افت قیمت ناشی از تصادف خودرو – ارتباط با وکیل در مشهدوکیل خوب در مشهد با شماره گیری شماره دادپلاس

با وجود این که در عرف جامعه ما بین خودروی تصادفی با غیرتصادفی تفاوت قیمت وجود دارد و خسارت افت قیمت ناشی از تصادف خودرو در صورت مطالبه باید پرداخت گردد ولی بیمه فقط خسارات مربوط به تعمیر و صافکاری خودرو را پرداخت می‌ نماید.

عدم پرداخت این خسارت از جانب بیمه مانع مطالبه آن از راننده مقصر نیست؛ زیرا مطابق مواد ۱ و ۲ قانون مسئولیت مدنی، هر کس به دیگری به صورت عمدی یا غیرعمدی خواه مباشرتاً یا به تسبیب خسارتی وارد نماید، مسئول جبران خسارت می‌باشد.

در راستای مطالبه خسارت افت قیمت ناشی از تصادف خودرو، شخص متضرر باید برای تأمین دلیل برآورد خسارت ناشی از افت قیمت به شورای حل اختلاف مراجعه کند. پس از ثبت دادخواست، کارشناس مربوط به تصادفات تعیین می‌شود تا با ملاحظه خودرو و یا در مواردی با مشاهده و بررسی عکس‌های آن، خسارت افت قیمت را محاسبه و برآورد نماید.

بعد از تعیین خسارت از جانب کارشناس، دادخواست مطالبه خسارت به طرفیت مالک خودروی مقصر تقدیم دادگاه یا شورای حل اختلاف می‌شود؛ با این توضیح که اگر خسارت وارده تا نصاب ۲۰۰ میلیون ریال باشد، رسیدگی به دادخواست مطالبه خسارت مزبور در صلاحیت  شورای حل اختلاف و اگر بیشتر از این مبلغ باشد، در صلاحیت دادگاه خواهد بود.

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا