اخباراخبار و مقالات مشاوره حقوقیوکیل پایه یک

مشکلات حقوقی در قرارداد های مشارکت در ساخت-مالکیت بر انباری

مالکیت بر انباری

یکی دیگر از متعلقات آپارتمان انباری است و شهرداری به هنگام صدور گواهی پایان ساختمان ، آن را در ردیف قسمت های اختصاصی قرار نی دهد و در صورت مجلس تفکیکی نیز انباری در زمره بخش های اختصاصی آپارتمان مخصوب می شود . واحد های ثبتی میتوانند،پس از انجام معامله و اخذ مدارک انتقال رسمی با توضیح لازم در سوابق ثبتی و پیش نویس سند مالیکت ، قطعه یا قطعات خریداری جدید را به واحد آپرتمانی مورد مالکیت قبلی خریدار الحاق نمایند.
از جمله مسائلی که بعد از صدور اسناد مالکیت و اختصاص یافتن انباری ها و پارکینگ ها ، به قطعات آپارتمان ، مطرح می شود این که ، آیا مالک آن میتواند انباری یا پارکینگ را به غیر انتقال دهد ؟ یا به عکس مالک تنها آپارتمان مورد انتقال قرار داده و انباری یا پارکینگ را در مالکیت خود حفظ کند ؟

در پاسخ باید گفت،پارکینگ و انباری ساختمان از جمله توابع آپارتمان های ساختمان است و مالکان آپارتمان ها ،شرکای قسمت های مشترک ساختمان هستند.قسمت های مشترک ساختمان دارای شخصیت حقوقی است و واگذاری هر سمت از توابع و لواحق واحد های اختصاصی ساختمان به غیر از شرکای ساختمان مغایر مقررات جاری است.زیرا عمل در واقع نوعی امکان ورود شخص غریبه به قسمت های مشترک است.به همین جهت در اسناد انتقال رسمی آپارتمان ها عدم واگذاری انباری و پارکینگ به غیر شرکای ساختمان قید می شود.بدیهی است اجاره یا انتقال پارکینگ و انباری آپارتمان ها به هر یک از مالکان همان ساختمان بدون مانع است.

برای اطلاعات بیش تر و ارتباط با وکیل پایه یک در مشهد با شماره تلفن ها دادپلاس در تماس باشید.

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا