مطالب حقوقیوصول مطالباتوکیل دیهوکیل طلاق

مستمری چگونه میان بازماندگان واجد شرایط تقسیم می شود ؟ – قرارداد هبه حتما باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود ؟

مستمری چگونه میان بازماندگان واجد شرایط تقسیم می شود ؟ توضیح وکیل دیه در مشهد

 

بر اساس این قانون ، میزان مستمری همسر بیمه شده متوفی معادل 50 درصد مستمری استحقاقی بیمه شده است و در صورتی که بیمه شده مرد دارای چند همسر دائم باشد ، مستمری به تساوی بین آنها تقسیم می شود .

1- میزان مستری هر فرزند بیمه شده متوفی معادل 25 درصد مستمری استحقاقی بیمه شده است و در صورتی که پدر و مادر را از دست داده باشد ، مستمری وی دو برابر میزان مذکور خواهد بود .
2- میزان مستمری هر یک از والدین بیمه شده متوفی معادل 20 درصد مستمری استحقاقی بیمه شده است.
3- گفتنی است ، مجوع مستمری بازماندگان بیمه شده متوفی نباشد از میزان مستمری استحقاقی تجاوز کند ؛ هرگاه مجموع مستمری از این میازن تجاوز کند سهم هر یک از مستمری بگیران به نسبت تقلیل داده می شود در این صورت اگر یکی از مستمری بگیران فوت شود یا فاقد شرایط استحقاقی دریافت مستمری شود ، سهم بقیه آنان با توجه به تقسیم بندی مذکور در این ماده افزایش خواهد یافت و در هر حال بازماندگان بیمه شده از 100 درصد مستمری بازماندگان متوفی استفاده خواهند کرد .

 

قرارداد هبه شماره وکیل دیه در مشهد 09152491040

آیا قرارداد هبه حتما باید در دفترخانه اسناد رسمی ثبت شود >
جواب
قرارداد هبه باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود در این صورت در محاکم قابلیت اجرایی دارد بنابراین هبه با سند محضری در محاکم قضایی قابلیت اجرایی دارد و دعوای آن در دادگاه مسموع می باشد . در مورد هبه نامه های رسمی امکان انکار و تردید وجود ندارد ؛ بنابراین هیچ یک از خواهان و خوانده نمیتواند مدعی شود که در صحت و اصالت سند مزبور مردد است ، چون این ادعا از نظر قانونی پذیرفتنی نیست و اما در مورد هبه نامه های غیر رسمی یا عادی ادعای انکار و تردید مسموع خواهد بود و یا طرح هر یک از دو ادعای انکار یا تردید دادگاه موظف می شود تا بدون تعلل سند را بررسی کند و بعد از دقت فراوان در مورد اعتبار آن حکم کند.

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا