مطالب حقوقیمقالات بهترین وکیلملکیوکیلوکیل پایه یک در مشهد

مجازات مزاحمت درآپارتمان

مجازات مزاحمت درآپارتمان – توضیح وکیل پایه یک در مشهد 09152491040

یکی از اصول مربوط به فرهنگ آپارتمان نشینی، رعایت حقوق دیگران است که مباحث حقوقی و قوانین مربوطه اش باید به دقت مورد توجه قرار گیرد . ضمن این که نهادینه کردن فرهنگ صحیح آن با قوانین و ضوابط خاص، زمان بر و طولانی است. در چنین شرایطی متاسفانه برخی آپارتمان نشین ها تصور می کنند تمام یک ساختمان یا مجتمع مسکونی متعلق به آنها است. پس با نادیده گرفتن حقوق دیگران، ایجاد مزاحمت می کنند.

برخی افراد زباله های خود از ته سیگار گرفته تا پوست میوه و روکش شکلات را در مسیر راهرو، حیاط، پارکینگ، راپله ها و … می ریزند یا این که فرزندانشان هنگام استراحت ساکنین با بازی در حیاط، پارکینگ و راهپله ها به شدت سر و صدا به پا می کنند که می بایست به این موضوع نیز توجه جدی داشت. همچنین مهمانان برخی از آپارتمان نشین ها نیز نیمه های شب بدون هیچ ملاحظه ای در راهرو و راپله ها بلند حرف می زنند و می خندند یا بچه ها را با صدای بلند فرا می خوانند که موجبات مزاحمت دیگران را فراهم می نمایند. درگیری و مشاجره لفظی ساکنین یک آپارتمان، آرامش دیگران را سلب می کند. مدیر ساختمان یا هیئت مدیره بر اساس قانون تملک آپارتمان ها مجاز هستند به همسایه های مزاحم تذکر دهند.

چنانچه در رفتار آنان تغییری حاصل نشد، مدیر ساختمان بر اساس وظیفه قانونی اش می تواند به استناد مواد ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی که از مجازات های باز دارنده نیز محسوب می شود، به اتهام سلب آسایش و آرامش از آنان شکایت کند.

 

 آيا مى توان انشعاب همسايه اى را كه شارژ نمى پردازد قطع نمود؟  – وکیل پایه یک در مشهد با شماره 09152491040

 بر اساس ماه 10 قانون تملک آپارتمان ها و تبصره یک الحاقی به این ماده، در صورت امتناع مالک یا استفاده كننده از پرداخت سهم خود از هزینه های مشترک، از طریق مدیر یا هیئت مدیران به وسیله اظهارنامه با ذكر مبلغ بدهی و صورت ریز آن، هزینه‌ها مطالبه می‌شود و هرگاه مالک یا استفاده‌كننده ظرف ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ اظهار‌نامه سهم بدهی خود را نپرداخت، مدیر یا هیات مدیران می‌توانند به تشخیص خود و با توجه به امكانات از دادن خدمات مشترک از قبیل شوفاژ، تهویه مطبوع، آب گرم، برق، گاز و غیره خودداری كنند و در صورتی که مالک یا استفاده‌كننده همچنان اقدام به تسویه حساب نکنند، اداره ثبت محل وقوع آپارتمان به تقاضای مدیر یا هیات مدیران برای وصول وجه مزبور بر طبق اظهارنامه ابلاغ شده، اجراییه صادر خواهد كرد.

از طرف دیگر چنانچه عدم ارائه خدمات مشترک موثر نباشد، مستندا به تبصره یک ماده ۱۰ مکرر قانون مزبور، مدیر یا مدیران مجموعه می‌توانند دادخواست خود را با عنوان مطالبه شارژ معوقه به مراجع قضایی (شورای حل اختلاف) ارائه کنند.

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا