اخباراخبار و مقالات وکیل خانوادهمقالات بهترین وکیلوکیلوکیل دیهوکیل طلاقوکیل طلاق توافقی درمشهدوکیل طلاق در مشهد

مجازات انکار رابطه زوجیت – آیا ترمیم بکارت از موارد فریب در ازدواج است؟

مجازات انکار رابطه زوجیت | بهترین وکیل در مشهد | وکیل در مشهد | وکیل خوب در مشهد | وکیل مشهد

مجازات انکار رابطه زوجیت – ارتباط با بهترین وکیل در مشهد با شماره گیری 09152491040

مجازات انکار رابطه زوجیت : هرکس چه زن چه مرد ، به هردلیلی در دادگاه، وجود رابطه ی زوجیت را منکر شود، ولی بعدا ثابت شود که این انکار زوجیت بی اساس و واهی بوده است، منکر (مرتکب) به حبس تعزیری درجه ی ۶ و یا جزای نقدی درجه ی ۶ محکوم می شود.

🔹قانون گذار حتی این حکم را در مورد قائم مقام قانونی (مانند ورثه ی وراث) اشخاصی که با علم به وجود رابطه ی زوجیت، آن را در دادگاه خانواده انکار کنند نیز جاری دانسته است. با عنایت به اینکه ممکن است اشخاصی برخلاف واقع به صورت کاملا بی اساس، مدعی وجود رابطه ی زوجیت با دیگری شوند نیز به مجازات مذکور محکوم می شوند.

🔹گاهی اوقات قائم مقام قانونی اشخاص، ممکن است به دلایل واهی، با طرح شکایت کیفری یا اقامه ی دعوای حقوقی، مدعی زوجیت بشوند. در این صورت نیز قانونگذار در قسمت پایانی ماده ی مذکور، اقدامات انجام شده را جرم میداند و برای آن مجازات موصوف را در نظر گرفته است.

🔹با توجه به درجه بندی مجازات های تعزیری در قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، به هشت درجه، به موجب ماده ی ۱۹ قانون مذکور، مجازات های تعزیری درجه ۶ عبارتند از:

حبس بیش از ۶ ماه تا ۲ سال
جزای نقدی بیش از بیست میلیون ریال تا هشتاد میلیون ریال –

ارتباط با وکیل دیه در مشهدوکیل در مشهدبهترین وکیل مشهد با شماره گیری 09152491040

 

 

 


ترمیم بکارت | وکیل در مشهد | وکیل خوب در مشهد | بهترین وکیل در مشهد | وکیل مشهد آیا ترمیم بکارت از موارد فریب در ازدواج است؟ – برای اطلاعات بیشتر با شماره های ما در تماس باشید.09152491040

ماده ۶۴۷ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی:

چنانچه هر یک از زوجین قبل از عقد ازدواج طرف خود را به امور واهی از قبیل داشتن تحصیلات عالی، تکمن مالی، موقعیت ‌اجتماعی، شغل و سمت خاص، تجرد و امثال آن فریب دهد و عقد بر مبنای هر یک از آن‌ها واقع شود مرتکب به حبس تعزیری از شش ماه تا دو سال‌ محکوم می‌گردد.(ارتباط با وکیل دیه در مشهدوکیل در مشهدبهترین وکیل مشهد با شماره گیری 09152491040)

باتوجه ماده قانونی فوق جرم فریب در ازدواج از جرایم مفید است که اثبات آن نیازمند سوء نیت خاص و عام هم می باشد. مواردی که در این ماده ذکر شده است اصطلاحا به صورت تمثیلی است یعنی ممکن است مصادیق فریب در ازدواج ، کتمان ازدواج قبلی یا رابطه نامشروع منجر به ازاله بکارت قبلی هم باشد.

وقتی که مردی به زعم دوشیزه بودن دختری به خواستگاری او می رود و دختر و خانواده او تظاهر به دوشیزگی وی می کنند و مرد به این اطمینان و این مبنا که با دختری با شرایط موصوف ازدواج می کند و در عمل متوجه شود که فریب خورده است، جرم فریب در ازدواج واقع شده است.

در غالب موارد به غیر از مواردی که در اثر حادثه، ورزش و… بکارت از بین رفته است. عمل هایمن یا همان ترمیم کردن بکارت هیچ توجیهی به غیر از پنهان کاری و فریب طرف مقابل یعنی شوهر ندارد و خاصه وقتی پای رابطه نامشروع قبلی و کتمان ازدواج قبلی در میان است.

درجرم فریب در ازدواج بایستی قصد فریب دادن طرف دیگر عقد وجود باشد و در عمل هم طرف مقابل یعنی شوهر فریب بخورد و ازدواج نیز بر همین توافق و مبنا تحقق پیداکند.(ارتباط با وکیل دیه در مشهدوکیل در مشهدبهترین وکیل مشهد با شماره گیری 09152491040)

به عبارت دیگر۳جزء حیاتی و مهم است:

۱/توسل به امور واهی و متقلبانه مثل عمل  ترمیم

۲/فریب خوردن شوهر

۳/وقوع ازدواج بر مبنای دختر بودن و بکارت زوجه چه آنکه در عمل ممکن است در مواردی این موضوع در زمان عقد برای مرد موضوعیت کامل نداشته باشد.

رسیدگی به این جرم اگر چه در حوزه خانواده است ولی در صلاحیت دادسرای عمومی است که شروع به رسیدگی کند تا در صورت تشخیص جرم قرار جلب به دادرسی صادر کند و به دادگاه کیفری ۲ پرونده را ارسال نماید. قاضی پس از استماع اظهارات و دفاعیات طرفین رای صادر می کند.

مجازات جرم فریب در ازدواج ۶ ماه تا ۲ سال حبس است که البته دست قاضی دادگاه با توجه به شرایط متهم برای تخفیف، تعویق و یا تعلیق مجازات باز است.

(ارتباط با وکیل دیه در مشهدوکیل در مشهدبهترین وکیل مشهد با شماره گیری 09152491040) برای ارتباط با ما میتوانید از طریق اینستاگرام نیز اقدام کنید.

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا