اخباراخبار و مقالات وکیل دادگستری در مشهدمقالات بهترین وکیلوکیلوکیل پایه یک در مشهدوکیل طلاق در مشهد

مثال های مربوط به تهدید – جرم تهدید

مثال های مربوط به تهدید – جرم تهدید – اطلاعات حقوقی – توضیح توسط وکیل پایه یک در مشهد – گروه وکلای دادگستری دادپلاس

اگر شخصی، دیگری را تهدید نماید که شرکت دوست صمیمی اش در فلان مهمانی را بر ملاء خواهد کرد مشمول ماده 699 نمی شود ولو آنکه چیزی را مطالبه کرده باشد یا خیر!

 

اگر کسی به دیگری بگوید در صورتیکه فلان کار را انجام ندهی عکس های خانوادگی ات را در فضای مجازی منتشر می کنم این تهدید است و مشمول ماده 699 می باشد.
اما اگر بگوید اگر فلان کار را کرده بودی من عکس های خانوادگی ات را منتشر می کردم، در اینجا تهدید صورت نگرفته است؛ زیرا تهدید ناظر به عملی است که مربوط به آینده باشد.

 

‍ اگر شخصی به دیگری بگوید اگر به مزاحمت خود برای خانواده ام ادامه دهی با ارائه مدارک به دادگاه و فیلمی که از تو در اختیار دارم کاری می کنم که مرغان هوا به حالت گریه کنند.
چنین تهدیدی جرم تلقی نمی شود.

 

مثال های مربوط به تهدید :

اگر شخصی به وسیله چاقو یا قمه یا هرنوع سلاح سرد یا گرم دیگری را تهدید کند یا آنرا وسیله مزاحمت برای دیگران قرار دهد از شمول ماده 699 خارج است بلکه مشمول ماده 617 قانون مجازات می شود یعنی به 6 ماه تا 2 سال حبس و تا 74 ضربه شلاق محکوم می شود بنابراین باید توجه داشت که در این مورد تهدید با اسلحه سرد و گرم می باشد.

برای ارتباط با وکیل پایه یک در مشهد با ما در تماس باشید.

لازم نیست که اعمال موردنظر به طور کامل اعلام شود بلکه با اشاره هم رفع ابهام و تردید شود بطوری که طرف مقابل معنای آنرا به روشنی بفهمد تهدید محسوب می شود.
مثلاً کسی به دیگری بگوید دیدی که سر فلانی چه بلایی آوردم؛ معنای شفاف و روشن این الفاظ آنست که سر توهم در خواهم آورد.
در هرحال ملاک برداشت و فهم عرف است.

 

تهدید باید روشن و شفاف باشد یعنی عرف از الفاظ یا حرکات بوی تهدید حس کند.
بنابراین اگرکسی به دیگری بگوید پدرت را در میاورم یا میفرستم جایی که عرب نی می اندازد یا کاری می کنم که اشکت در بیاد یا حسابت را میرسم یا کاری می کنم که مرغان هوا به حالت گریه کنند این موارد تهدید تلقی نمی شود؛ زیرا در این الفاظ ابهام وجود دارد و دقیقاً به ضرر های جسمی یا مادی یا شرفی اشاره نشده است.

 

اگر شخصی که از نظر جسمی ضعیف است یک فرد تنومند و قوی را تهدید کند که اگر فلان کار را انجام ندهی تورا کتک خواهم زد، اینجا تهدیدی صورت نگرفته چون تهدید کننده توانایی انجام آن را ندارد.

 

شخصی که به وسیله پیامک تهدید شود برای اثبات جرم تهدید کننده تنها متن پیامکهای ارسالی کافی است و دلیلی محکمه پسند برای قاضی می باشد.

 

ارتباط با وکیل در مشهد – بهترین وکیل در مشهد – وکیل طلاق در مشهد با شماره گیری 09152491040

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا