قراردادهامطالب حقوقیمقالات بهترین وکیلوکیلوکیل پایه یکوکیل پایه یک در مشهدوکیل طلاقوکیل طلاق توافقی درمشهدوکیل طلاق در مشهد

مالک مغازه می‌تواند از مستاجر به دلیل تغییر شغل شکایت کند؟ – انواع اجرت

آیا مالک میتواند از مستاجر به دلیل تغییر شغل شکایت کند | بهترین وکیل در مشهد | وکیل در مشهد | وکیل طلاق در مشهدآیا مالک مغازه می‌تواند از مستاجر به دلیل تغییر شغل شکایت کند؟

مالک مغازه می‌تواند از مستاجر به دلیل تغییر شغل شکایت کند – هرگاه مورد اجاره برای شغل معینی اجاره داده شود و مستأجر بدون رضای موجر شغل خود را تغییر دهد، مالک می‌تواند نسبت به طرح دعوی و تخلیه با شرایط مقرر که در قانون پیش‌بینی شده است، اقدام کند.

(مالک مغازه می‌تواند از مستاجر به دلیل تغییر شغل شکایت کند ؟ )ماده ۱۴ قانون روابط موجر و مستأجر مصوب سال ۱۳۵۶ به مواردی می‌پردازد که موجر حق درخواست فسخ اجاره و تخلیه ملک را دارد، که در بند ۷ آن، چنین مقرر شده است: در مورد محل کسب و پیشه و تجارت هرگاه مورد اجاره برای شغل معینی اجاره داده شود و مستأجر بدون رضای موجر شغل خود را تغییر دهد مگر اینکه شغل جدید عرفاً مشابه شغل سابق باشد.

اطلاعات بیشتر  و ارتباط با وکیل در مشهدوکیل طلاق در مشهدوکیل طلاق توافقی در مشهد با شماره گیری 09152491040 

 

 

 

 

 

 

 

 


اجرت چیست | وکیل طلاق در مشهد | وکیل طلاق توافقی مشهد | وکیل طلاق مشهداجرت چیست – انواع اجرت

اگر استفاده از منافع چیزی به دیگری واگذار شود قیمتی که استفاده کننده باید به صاحب مال بدهد اجرت نام دارد.

اجرت دو نوع است :

1️⃣اجرت المسمی :

اجرتی که درعقد اجاره ، مالاجاره به میزان معین بین طرفین توافق شده باشد.

2️⃣اجرت المثل:

اگر كسي از مال ديگري منتفع شود و عين مال باقي باشد و برای مدتی که منتفع شده بين طرفين مال الاجاره‌اي معين نشده باشد، استفاده کنند ه باید براي مدت استفاده از مال، اجرتی از منافع مال به صاحب مال بدهد که این اجرت “اجرت المثل” ناميده مي‌شود.

آنچه که بابت اجرت منافع استیفاء شده به صاحب مال (برای مثال ملک) داده می شود، اجرت المثل است خواه استیفا مزبور با اذن مالک باشد خواه بدون اذن او، در صورت اخیر اجرت المثل جنبه خسارت را هم دارد .

چند نکته :

۱- اعم از اينكه استيفاء منافع از مال با اجازه یا بدون اجازه مالك باشد، استفاده کننده باید اجرت المثل ایام استیفا را به مالک بپردازد.

۲ – آن كه استحقاق دريافت اجرت المثل را دارد می تواند قانونا مطالبه كند.

۳- آن که از مال دیگری منتفع شده قانونا تكليف دارد كه اجرت المثل بپردازد حتی اگر در دورانی که مال در اختیار وی بوده انتفاعی هم نبرده باشد .

۴ – اجرت المثل بر اساس اجرت منافع مال مشابه آن ، مشخص و معين مي شود و محاسبه و تعیین آن برای سالیان گذشته درکلیه امورمربوط به کشاورزی و زراعت و باغداری وآب و تاسیسات کشاورزی و امثال آن به جهت اینکه امری تخصصی است برعهده کارشناسان رسمی دادگستری در رشته کشاورزی است.

 

ارتباط با ما از طریق صفحه های مجازی 

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا