اخباراخبار و مقالات وکیل دادگستری در مشهدمقالات بهترین وکیلوکیل

فساد در حقوق ایران

فساد در حقوق ایران | بهترین وکیل در مشهد | وکیل در مشهد | وکیل طلاق در مشهدفساد در حقوق ایران – توضیح وکیل مشهد – شماره وکیل خوب مرد در مشهد 09152491040

در حقوق کیفری ایران بر خلاق کنوانسیون های بین المللی ، فساد تعریف و مصادیف غیر حصری آن بیان شده اند . قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد مصوب 90 فساد را چنین تعریف کرده است :

فساد در این قانون هر گونه فعل یا ترک فعلی است که توسط هر شخص حقیقی یا حقوقی به صورت فردی ، جمعی یا سازمانی که عمدا و با هدف کسب هر گونه منفعت یا امتیاز مستقیم یا غیر مستقیم برای خود یا دیگری با نقض قوانین و مقرران انجام پذیرد یا ضرر و زیانی را به اموال ، منافع منابع یا سلامت و امنیت عمومی و جمعی از مردم وارد نماید نظیر ،رشا، ارتشاء ، اختلاس ، تبانی ، سوء استفاده از مقام یا موقعیت اداری سیاسی امکانات یا اطلاعات ، دریافت و پرداخت های غیر قانونی ، جعل ، تخریب یا اختفای اسناد و سوابق مالی و اداری .

تعریف فوق کاربردی نبوده و مصادیق عنوان شده نیز جامع و حصری نیستند و دامنه این مصادیق قابل انطباق با شدید ترین و خفیف ترین جرایم از نظر مجازات می باشد و قانون گذار مصداق های جدیدی به جرایم قبلی طبق این قانون اضافه ننموده است .
نتیجه این که ارائه این تعریف توسط قانون گذار هیچ تحولی در موضوع مبارزه با فساد ایجاد نکرده و بهتر بود جمهوری اسلامی ایران به منور تکمیل تعهدات بین المللی خود در کنوانسیون و از بین بردن آثار زیان بار فساد در بخش خصوصی که در سال های اخیر از خصوصی سازی ناشی شده با جرم انگاری مصادیق فساد در بخش خصوصی می پرداخت .

 

اطلاعات بیشتر با ارتباط با وکیل خوب در مشهد ، بهترین وکیل در مشهدوکیل دیه در مشهد = با ما در تماس باشید گروه وکلای دادگستری دادپلاس 

ارتباط با ما از طریق صفحه های مجازی = تلگرام  کلیک کنید.

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا