خانوادهمطالب حقوقیوکیل دیهوکیل طلاق در مشهد

طلاق خلعی چیست؟

طلاق خلعی چیست؟ - توضیح وکیل طلاق در مشهد - وکیل در مشهد

طلاق خلعی چیست؟ – توضیح وکیل طلاق در مشهد

طلاق خلعی چیست؟: گاهی طلاق گرفتن بسیار سخت می‌شود و مرد از روشی چون ادعای رجوع در زمان عده زن، مانع نهایی شدن صیغه طلاق می‌شود.

طلاقی كه دادگاه صادر می‌كند، ابتدا وارد بحث مهریه نمی‌شود. دلایل طلاق را بررسی می‌كند تا ببیند آیا دادخواست زوجه وارد است یا نه؛ درواقع متكی به دلایل محكمه‌پسند است یا نه. بعد نوبت به صدور گواهی عدم امكان سازش برای اجرای صیغه طلاق می‌رسد، اما برای این‌که طلاق سریع‌تر انجام شود و شوهر نتواند مشکلی برای زن ایجاد کند، می‌شود طلاق خلعی گرفت.

طلاق خلعی یعنی این كه زوجه مثلا از 500 سكه بهار آزادی یك سكه یا بیشتر را می‌بخشد، دادگاه هم هیچ اجباری نمی‌كند. این باعث می‌شود نوع طلاق خلعی باشد و دست شوهر برای اذیت و اثبات رجوع و… بسته شود. دفاتر طلاق هم این طلاق را راحت‌تر ثبت می‌كنند.

در شرایط عادی، طلاق رجعی خواهد بود، چون این طلاق ایام عده دارد و شوهر می ‌تواند در ایام عده بگوید من رجوع داشته‌ام و طلاق مشكل‌تر صورت می‌گیرد، بنابراین در این شرایط تمام حق و حقوقی كه زن دارد باید نزد سردفتر طلاق به امانت بماند تا ببیند بعد از 3 ماه كه پایان عده است، شوهر اعتراضی دارد یا نه تا بعد از آن طلاق قطعی شود، اما در مورد طلاق خلعی چون این حق رجوع برای شوهر نیست زن فقط عده نگه می‌دارد.

به این خاطر، اگر محاكم می‌گویند یك قسمت از مهریه‌ات را ببخش حتما لازم نیست 50‌درصد مهریه یا تمام آن باشد.

اگر به دنبال وکیل طلاق در مشهد – وکیل دیه در مشهد -میگردید با مشاورین دادپلاس در ارتباط باشید. – برای اطلاعات بیشتر با شماره 09152491040 در تماس باشید. گروه وکلای دادگستری دادپلاس

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا