خانوادهمطالب حقوقی

طلاق توافقی و مهریه – تصور اشتباه بیشتر مردم در این مورد

طلاق توافقی و مهریه

 

وکیل طلاق در مشهد وکیل طلاق توافقی در مشهد - طلاق - مهریه -

(وکیل طلاق در مشهد و توضیح طلاق توافقی و مهریه – تصور اشتباه بیشتر مردم در این مورد)

تصور بیشتر مردم درباره طلاق توافقی این است که بذل و بخشیدن مهریه در طلاق توافقی الزامی است ودرحالی که چنین نیست زیرا وجود توافق به معنای بخشیدن مهریه نمی باشد

بلکه هر گونه تصمیمی که زن و شوهر در مورد مهریه حین انجام توافقات قبل از طلاق خود بگیرند،باانجام طلاق توافقی منافاتی ندارد و مهم این است که در مورد مهریه توافقی صورت گرفته باشد که ممکن است زوجه تمام یا قسمتی از آن را نسبت به مرد بذل کند.

اگر زن بعد از انجام طلاق مهریه ای را که بذل نموده ، طلب نماید اصطلاحا بدان رجواع به مهریه بذل شده اطلاق می شود که فقط درصورتی امکان پذیر است که زن در عده طلاق باشد .در این مدت زمان (عده طلاق) زن میتواند به مهریه ای که بخشیده است رجوع کند و دوباره آن را از زوج بخواهد .در این حالت طلاق از حالت بائن به رجعی تبدیل شده و این امکان برای مرد وجود دارد که در صورت تمایل به همسر خود رجوع کند و دوباره به حالت زوجیت (زن و شوهری ) بازگردند.

در صورتی که زوج متعهد گردد که در زمان های مشخص مهریه را پرداخت کند در صورت خودداری از پرداخت مهریه زن میتواند از طریق دادخوات مطالبه مهریه اقدام کند.
در صورتی که زوجه بابت مهریه خود چک یا سند تجاری دیگر را گرفته باشد ، در صورت عدم وصول آن در موعد مقرر نیز میتواند از طریق دادگاه مهریه خود را مطالبه کند.
نکته : در صورت ازدواج مجدد زوجه پس از طلاق هیچ گونه مانعی برای اخذ مهریه قبلی از همسر سابق وجود نداشته و همچنان زن میتواند مهریه خود را دریافت کند.

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا