خانوادهمطالب حقوقیوکیل طلاقوکیل طلاق توافقی درمشهدوکیل طلاق در مشهد

ضمانت اجرای کیفری و مدنی فریب در ازدواج – اثبات ضرب و جرح باعث طلاق می شود؟

ضمانت اجرای کیفری و مدنی فریب در ازدواج | بهترین وکیل در مشهد | وکیل در مشهد | وکیل طلاق در مشهد | وکیل دادگستری در مشهد

ضمانت اجرای کیفری فریب در ازدواج

 

ضمانت اجرای کیفری و مدنی فریب در ازدواج چیست ؟ پاسخ سوالات بیشتر در اینستاگرام دادپلاس

علاوه برضمانت اجرای مدنی تدلیس،قانونگذار در این زمینه ضمانت اجرای کیفری نیز مقرر کرده است و ماده 674 قانون مجازات اسلامی در این زمینه می‌گوید:چنانچه هر یک از زوجین قبل از عقد ازدواج طرف خود را به امور واهی از قبیل داشتن تحصیلات عالی تمکن مالی موقعیت اجتماعی شغل و سمت خاص تجرد و امثال آن فریب دهد و عقد بر مبنای هر یک از آنها واقع شود،مرتکب به حبس تعزیری از ۶ ماه تا دو سال محکوم می‌شود.

 

ضمانت اجرای مدنی فریب در ازدواج

 

برای ارتباط با بهترین وکیل طلاق در مشهد با ما در تماس باشید. شماره تماس دادپلاس : 9152491040  هرگاه نکاح ناشی از تدلیس باشد،فریب خورده می‌ تواند طبق قواعد مسئولیت مدنی از تدلیس‌کننده مطالبه خسارت کند اعم از اینکه تدلیس‌کننده ‌یکی از زوجین یا شخص ثالث باشد و اعم از اینکه همسر فریب خورده از حق فسخ استفاده کند یا نه.

هرگاه شوهر در اثر تدلیس با زنی غیرباکره به جای باکره ازدواج کند و از حق فسخ نخواهد یا نتواند استفاده کند،می‌تواند تفاوت بین مهر با کره و غیرباکره را به عنوان خسارت از تدلیس‌کننده بگیرد و اگر تدلیس‌کننده تفاوت مهر را ندهد و تدلیس‌کننده خود زن باشد می‌تواند مابه‌التفاوت را از مهر کسر کند و بقیه را به زن بپردازد.

 

اثبات ضرب و جرح باعث طلاق می شود| بهترین وکیل در مشهد | وکیل ر مشهد |وکیل طلاق توافقی در مشهد | وکیل طلاق مشهد

 

آیا اثبات ضرب وجرح همسرباعث طلاق می شود؟

ماده 1130 قانون مدني مي‏گويد: «در صورتي که دوام زوجيت موجب عسر و حرج زوجه باشد، وي مي‏تواند به حاکم شرع مراجعه و تقاضاي طلاق کند، چنانچه عسر و حرج مذکور در محکمه ثابت شود، دادگاه مي‏تواند مرد را اجبار به طلاق نمايد و در صورتي که اجبار ميسر نباشد زن به اذن حاکم شرع طلاق داده مي‏شود.

عسر و حرج موضوع این ماده عبارت است از به وجود آمدن وضعیتی که ادامه زندگی را برای زوجه با مشقّت همراه ساخته و تحمل آن مشکل باشد يكى از موارد عسر و حرج ضرب و جرح یا هر گونه سوء رفتار مستمر [مرد] که عرفا با توجه به وضعیت زن قابل تحمل نباشد.

چنانچه مردي عادت زشت کتک‏ کاري داشته باشد، تکرار اين کار و محکوميتهاي مکرر در اين ‏باره، از موجباتي است که دادگاه آن را براي زن عسر و حرج محسوب مي‏نمايد و دادگاه به درخواست زن حکم طلاق را صادر مي‏کند.

نكته حائز اهميت اين است كه ضرب و جرح معمولا برای بار اول حق طلاق به زن نخواهد داد ولی در صورت تکرار مجدد زن حق طلاق دارد.

 

ارتباط بیشتر با وکیل طلاق مشهد  – وکیل طلاق توافقی در مشهدوکیل طلاق مشهدبهترین وکیل مشهد با شماره گیری09152491040

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا