خانوادهمطالب حقوقیوکیل طلاقوکیل طلاق توافقی درمشهدوکیل طلاق در مشهد

ضمانت اجرای عدم حضور زن در منزل مشترک

ضمانت اجرای عدم سکونت زن در منزل - ضمانت اجرای عدم تمکین

ضمانت اجرای عدم حضور زن در منزل مشترک – ضمانت اجرای عدم تمکین

ارتباط با وکیل طلاق 9152491040

درمورد ضمانت اجرای عدم تمکین درمواردی که زن اختیار تعیین خانه را ندارد،باید در خانه ای که شوهر تهیه کرده است ، سکونت کند.در صورت امتناع،مرد میتواند دعوی الزام به تمکین مطرح کند که در صورت محکومیت و عدم اجرای آن به اصطلاح قانون،ناشزه محسوب شده و مستحق دریافت نفقه نیست.
اگر زن از شوهر اجازه اختیار مسکن را گرفته باشد،این حق محدود به زمان خاصی نیست و هر چند مرتبه میتواند از این حق استفاده کند . ولی این اختیار بدان مفهوم یست که زن بتواند زوج را مجبور به زندگی با خانواده خود یا اقامت در خارج ازکشور کند،هر چند که مسکن پدر یا مادر یا محل مسکونی در خارج از کشور متناسب با وضعیت آن زن باشد زیرا هیچ کس نمیتواند استفاده از حق خود را وسیله ضرر دیگری قرار دهد.

گرچه طبق شرع قانون ، زن باید در محلی که شوهر تعیین می کند سکنی گزیند اما مسکن باید به طور متعارف با وضعیت زن متناسب باشد و زن میتواند تقاضای مسکن مستقل کند.
بنابراین زوجه با اثابت عدم تناسب مسکن با وضعیتش میتواند حتی اگر مدتی هم در آن منزل سکونت کرده باشد از تمکین خودداری کند.
اختیار تعیین خانه باید ضمن عقد ازدواج به زن داده شود . در عین حال شوهر میتواند اختیار تعیین خانه را ضمن وقوع عقد ازدواج یا بعد از وقوع آن به همسرش بدهد.

 

برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با وکیل طلاق در مشهد با شماره 09152491040 در تماس باشید.

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا