خانوادهکیفریمطالب حقوقیمقالات بهترین وکیلوکیل طلاقوکیل طلاق توافقی درمشهد

شهادت اقوام درجه یک – شهود – طلاق و گرفتن نصف دارایی مرد

شهادت اقوام درجه 1 |شهادت شهود | بهترین وکیل در مشهد | وکیل در مشهد | وکیل مشهد

شهادت اقوام درجه یک – شهود – توضیح وکیل در مشهد

 

طلاق و گرفتن نصف دارایی مرد  –

شهادت اقوام درجه یک – شهود :🔺شرایط شاهد در ماده 177 قانون مجازات اسلامی ذکر شده که عبارتند از بلوغ ، عقل ، ایمان ، طهارت مولد (حلال زاده بودن) ، ذینفع نبودن ، نداشتن خصومت ، عدم اشتغال به تکدی ، ولگردن نبودن .

🔸در هیچ یک از این بندها وجود رابطه خویشاوندی از موانع ادای شهادت ذکر نشده ، ضمن اینکه در تبصره ماده ۳۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری به صراحت تاکید شده که وجود رابطه خادم و مخدومی و قرابت نسبی یا سببی مانع از ادای شهادت نمی باشد.

🔺اما اینکه چرا بعضی از محاکم شهادت اقوام درجه یک برای یکدیگر را نمی پذیرند بدین جهت است که یکی از شرایط شاهد به موجب ماده ۱۷۷ قانون مجازات ذینفع نبودن شاهد است ، یعنی شاهد نباید از ادای شهادت به نفع مادی یا معنوی برسد.

🔸 مانند اینکه پسر با ادای شهادت برای پدرش و متعاقبا صدور رای به نفع وی باعث شود مالی به اموال پدر اضافه و او به عنوان ورثه نفع مادی ببرد یا باعث افزایش اعتبار و اعاده حیثیت پدر گردد و از این حیث به نفع معنوی برسد.

🔺در نتیجه صرف وجود رابطه قرابت سببی یا نسبی مانع از ادای شهادت نخواهد بود مگر اینکه به تشخیص قاضی ، شاهد دارای نفع مادی یا معنوی باشد که از این حیث، شهادت مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت .

 

ارتباط بیشتر با ما از طریق اینستاگرام – کلیک کنید

 

 


در چه صورت بعد از طلاق نصف دارایی مرد به زن می رسد؟ | بهترین وکیل در مشهد | طلاق و نصف دارایی مرد | نصف دارایی مرد | وکیل طلاق مشهد | وکیل طلاق توافقی مشهد |در چه صورت بعد از طلاق نصف دارایی مرد به زن می رسد؟ – برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با وکیل طلاق در مشهد کلیک کنید.

نصف دارایی مرد : طلاق و اخذ نصف دارایی مرد – طلاق و گرفتن نصف دارایی مرد : – اگر طلاق بنا به درخواست زوجه نباشد و طبق تشخیص دادگاه، تقاضای طلاق ناشی از تخلف زن از وظایف همسری یا سوء اخلاق و رفتار وی نباشد، زوج مکلف است تا نصف دارایی موجود خود را که در ایام زناشویی با زوجه به دست آورده یا معادل آن را ، به صورت بلاعوض به زوجه منتقل کند.

– با توجه به ماده ۱۱۱۹ قانون مدنی طرفین عقد ازدواج می‌توانند هر شرطی که مخالف با مقتضای عقد مزبور نباشد، در ضمن عقد ازدواج لحاظ کنند.

-مطابق بند «الف» شرایط ضمن عقد مندرج درسند ازدواج ، چنانچه طلاق بنا به درخواست زوجه نباشد و طبق تشخیص دادگاه،  تقاضای طلاق ناشی از تخلف زن از وظایف همسری یا سوء اخلاق و رفتار وی نباشد، زوج مکلف است تا نصف دارایی موجود خود را که در ایام زناشویی با زوجه به دست آورده یا معادل آن را، بصورت بلاعوض  به زوجه منتقل کند.

ارتباط با بهترین وکیل در مشهدوکیل مشهد  – وکیل دادگستری در مشهدوکیل پایه یک در مشهد با شماره گیری 09152491040

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا