خانوادهمطالب حقوقی

شرایط پرداخت نفقه – ممنوع الخروج کردن شوهر

شرایط پرداخت نفقه – توضیح توسط وکیل در مشهد

 

 

شرایط پرداخت نفقه به چه صورت است – وکیل در مشهد – وکیل خوب در مشهد – ممنوع الخروج کردن همسر چگونه انجام می شود – در چه شرایطی میتوان شوهر را ممنوع الخروج کرد.

همین که خطبه عقد ازدواج خوانده شد و زوجه عملا زن و شوهر شدند ، شوهر مکلف به پرداخت نفقه است . بدین معنا که زوجین زندگی زناشویی خود را آغاز نمایند . شوهر باید نفقه زن را پرداخت کند البته زن در صورتی مستحق نفقه است که از همسر خود در مفهوم خاص تمکین نماید . تمکین خاص به معنای تسلیم کامل زن در مقابل شوهر در تمتع بردن حتمی است مگر آن که زن عذر شرعی داشته باشد یا بیمار باشد .

در مدت فاصله میان عقد و انجام ازدواج نفقه به زن تعلق نمیگیرد مگر این که زن جهت شروع به زندگی اعلام آمادگی کرده باشد ولی مرد از بردن همسرش خودداری نماید که در این صورت مستحق دریافت نفقه می باشد .
زن باید ادعای خود را ثبات کند که آمادگی برای زندگی را دارد و به شوهر اعلام کرده است برای اثبات ادعای خود باید به نزدیک ترین مجتمع قضایی محل شکونت یا دادگستری شهرستان محل سکونت خود مراجعه کرده با دریافت سه برگه اظهار نامه آمادگی خود را با ارسال اظهار نامه برای شوهر خود اعلام مینماید .

برای انجام مشاوره حقوقی و برای اطلاعات بشتر و دریافت وکالت نامه از بهترین وکیل در مشهد با شماره دادپلاس در تماس باشید. 

ممنوع الخروج کردن شوهر

زن میتواند برای گرفتن مهریه خود با در دست داشتن سند ازدواج ، به دفترخانه رسمی ازدواج مراجعه و بعد از آن با صدور اجرائیه ، نسبت به توقیف اموال مرد عمل کنند . در این موقع زن میتواند تقاضای ممنوع الخروج شدن شوهرش را کند تا از خروج شوهر از کشور و ندادن مهریه جلوگیری شود .
تنها در مورد هایی که مرد نسبت به پرداخت مهریه اقدام کند یا زن از تقاضای ممنوع الخروجی همسرش منصرف شود و دادگاه و مراجع قضایی قرار یا حکمی مبنی بر رفع ممنوع الخروجی مرد صادر کنند ، اداره ثبت از ممنوع الخروجی مرد رفع اثر میکند .
معمولا اداره اجرای ثبت اسناد با درخواست زن اگر مهریه عند الاستطاعه باشد منوط به معرفی مال شوهر از سوی زن به دادگاه است .

مردانی که به خاطر انجام وظایف و ماموریت های سازمان های دولتی خروج آنان از کشور الزامی و اجتناب ناپذیر است ممنوع الخروجی آنان رفع می شود مثل وزراء ، دیپلمات ها ، نمایندگان مجلس و …
شما نیز میتوانید شخصا با مراجعه به اداره گذرنامه مرکز و ارائه اصل پاسپورت از وضعیت ممنوع الخروجی خود مطلع بشوند.

 

شماره تلفن دادپلاس 09152491040

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا