قراردادهامطالب حقوقیمقالات بهترین وکیلمقالات وکیل خوبوکیلوکیل دیه

شرایط صحت معامله چیست؟ – وکالت بلاعزل

شرایط صحت معامله | بهترین وکیل در مشهد | وکیل در مشهد | وکیل دیه در مشهدشرایط صحت معامله چیست؟ – ارتباط با وکیل دیه در مشهد از طریق تلگرام ما – گروه وکلای دادگستری دادپلاس

شرایط صحت معامله چیست؟ : مطابق ماده 190 قانون مدنی برای صحت هر معامله شرایط ذیل اساسی است:

1- قصد طرفین و رضای آنها

2- اهلیت طرفین

3- موضوع معین که مورد معامله باشد.

4- مشروعیت جهت معامله بنابراین هر امری که این شرایط اساسی را مورد خدشه قرار دهد، اعتبار معامله را زیر سوال خواهد برد. این در حالی است که معامله از روی اکراه نیز مورد توجه قانونگذار قرار گرفته است. از همین روی در مواد دیگری از قانون مدنی از جمله مواد 202 تا 208 و مفهوم این مواد باید بیان شده است اکراه فشار غیرعادی و نامشروعی است که تحت تأثیر ترس منطقی ناشی از آن، شخص در وضعیتی قرار می‌گیرد که برای نجات خود یا نزدیکانش از خطر جانی، مالی و حیثیتی قریب‌الوقوع و جدی، مجبور به انشای عمل حقوقی معین می‌شود. چه اینکه اگر طرفین اهلیت لازم را برای معامله نداشته باشند، معامله صورت گرفته باطل و یا در مواردی غیر نافذ خواهد بود

 

 

 

 

 

 


وکالت بلاعزل چیست| بهترین وکیل در مشهد | وکیل در مشهد | وکیل مشهد |وکالت بلاعزل – برای ارتباط با وکیل در مشهد – بهترین وکیل در مشهد با شماره 09152491040 در تماس باشید.

قانونگذار در ماده ۶۷۹ قانون مدنی به موضوع وکالت بلاعزل اینگونه اشاره کرده است، “موکل می‌تواند هر وقت بخواهد وکیل را عزل کند، مگر اینکه وکالت وکیل یا عدم‌ عزل در ضمن عقد لازمی شرط شده باشد.” در این حالت موکل دیگر حق عزل وکیل و فسخ وکالت را ندارد.

بلاعزل بودن وکیل مانع انجام عمل مورد وکالت توسط موکل نیست. اگر شخصی در ضمن یک عقد لازم مثل عقد بیع به‌عنوان وکیل انتخاب شده باشد و یا به‌ صورت توافقی در وکالتنامه اشاره به وقوع “عقد لازمی” شود و عبارت “ضمن عقد خارج لازم” درج شود، طرف مقابل یعنی موکل، حق عزل وکیل را ندارد.

وکالت بلاعزل مانع از انجام امر وکالت توسط موکل نبوده و وکالت بلاعزل نیز با فوت یا جنون یا سفاهت، وکیل یا موکل از بین خواهد رفت.

نمونه بارز این امر وکالت زنان در طلاق است. یعنی چنانچه زن وکالت طلاق خود را در ضمن یک قرار‌داد لازم، یعنی ازدواج و یا یکی از عقود لازم دیگر مثل عقد بیع به دست آورده باشد، شوهرش نمی‌تواند وي را عزل کند. اصطلاحاً به این نوع از وکالت، وکالت بلا‌عزل گفته می‌شود.

وکالت بلاعزل نیز با فوت یا سفاهت یا جنون، وکیل یا موکل مرتفع می شود و بلاعزل بودن صرفا به معنای غیر قایل فسخ بودن وکالت از جانب موکل است.

 

ارتباط با وکیل مشهد – وکیل دیه در مشهد – وکیل خوب در مشهد با شماره گیری 09152491040

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا