اخباراخبار و مقالات مشاوره حقوقیوکیل دیه

شبکه ملی عدالت

شبکه ملی عدالت چیست

حدفاصلی شبکه ملی عدالت که حدود سه سال قبل افتتاح شده،ساماندهی ارتباطات الکترونیک در دستگاه قضا و دسترسی به اطلاعات از سایر دستگاه های دولتی،نهاد های عمومی و غیر دولتی،شخصیت های حقوقی و بخش خصوصی است.ضمن این که دراستفاده از این شبکه پروژه های زیادی زیر مجموعه شبکه عدالت قرار میگیرند که مهم ترین آن ارتباط با دولت است،که اکنون به وسیله بکه پیام دولت و شبکه عدالت این ارتباط بین قوه قضاییه و دولت برقرار شده است.

مهم ترین مزیت آن این است که در بستر اینترنت فعالیت نمیکند و تحت اینترانت است.
اما هنوز تعدادی از سازمان ها و نهاد هایی که باید به این شبکه به پیوندند به طور کامل وصل نشده اند و بعضا به صورت پایلوت فعالیت میکنند.

در حال حاضر کدام سازمان ها متصل به این شبکه می باشند؟

اکنون دفاتر اسناد رسمی با این شبکه همکاری میکنند و سازمان پزشکی قانونی در حال وصل شدن ه این شبکه است و در آینده نزدیک این اتصال کامل می شود.اتصال به نیروی انتظامی و بانک مرکزی و سازمان زندان ها نیز در دستور کار می باشد.

مهم ترین خدمتی که شبکه ملی عدالت به مردم ارائه می دهد چیست؟

استفاده از این شبکه بسیاری رفت و آمد ها در شهر های بزرگ را کاهش می دهد و باعث خلوتی دادگاه ها نیز می شود.
چرا که بخضی از ازدحام ها در دادگاه ها به دلیل ثبت دادخواست است،که معمولا یکی از دفاتر مجتمع های قضایی به این امر اختصاص داده شده است.با راه اندازی شبکه عدالت این دفاتر در مجتمع های قضایی خلوت شده است.نکته دیگر که در آیین دادرسی هم به آن اشاره شده این است که برای افرادی که از طریق شبکه ملی عدالت دادخواست های خود را ثبت کنند تا نیم درصد هزینه ها کاهش پیدا میکند.

 

ارتباط با وکیل دیه در مشهد

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا