مطالب حقوقیمقالات بهترین وکیلوصول مطالباتوکیلوکیل دیه

رفع سوء اثر از چک بلامحل چگونه است ؟ – غیر منقول حکمی چیست ؟

رفع سوء اثر از چک بلامحل چگونه است | بهترین وکیل در مشهد | وکیل در مشهد | وکیل پایه یک در مشهدرفع سوء اثر از چک بلامحل چگونه است ؟ – ارتباط با بهترین وکیل در مشهد وکیل در مشهد

رفع سوء اثر از چک بلامحل : واریز کسری موجودی و مسدود آن ،تا زمانی که دارنده آن را برداشت کند یا تا یکسال برداشت نکند

ارائه لاشه چک به بانک

ارائه رضایت نامه محضری

ارائه نامه رسمی اشخاص حقوقی مبنی بر اینکه رضایت دادیم

حکم قضایی مبنی بر برائت صاحب حساب

سپری شدن ۳ سال از تاریخ گواهی عدم پرداخت مشروط به اینکه دعوای (حقوقی و کیفری طرح نشده باشد )- (تبصره ۳ ماده ۵ مکرر قانون جدید اصلاحی )

 

 

 

 

 


غیر منقول جکمی چیست | بهترین وکیل در مشهد | وکیل در مشهد | وکیل دیه در مشهد | وکیل خوب در مشهد | وکیل مشهدغیر منقول حکمی چیست ؟ – برای اطلاعات بیشتر با وکیل دیه در مشهد در تماس باشید.09152491040

 مطابق باماده ۱۷ ق.م که مقرر می دارد《 حيوانات واشيايي كه مالك آن را براي عمل زراعت اختصاص داده باشد ازقبيل گاووگاوميش وماشين واسباب وادوات زراعت وتخم و غيره وبه طوركلی هر مال منقول كه براي اسـتفاده از عمل زراعت لازم و مالك آن را به اين امر تخصيص داده باشد از جهت صـلاحيت محـاكم و توقيف اموال جزءملك محسوب و در حكم مال غير منقول است و همچنین است تلمبه وگاو و يا حيوان ديگري كه براي آبياری زراعت يا خانه وباغ اختصاص داده شده است.》

 

️ نکته

 حيوانات و اشيايی كه مالك آن را براي عمل زراعت وآبياری‌اختـصاص داده اسـت،«غيرمنقـول‌حكمي» است. يعني اين اموال منقول بوده و تنها از حيث «صلاحيت محاكم و توقيـف امـوال» در «حكم غيرمنقول» است.

️ نکته

 ۱. زمين و اشياء اختصاص يافته به زراعت دارای مالک واحد

 ۲. اختصاص دادن اشیاء فقط جهت زراعت

️ نکته

دعواي راجع به مال غيرمنقول اصولاً در صلاحيت «دادگاه محل وقوع مال غيرمنقول» است (م ۱۲ق.آ.د.م.) و دعواي راجع به مال منقول اصولاً در صلاحيت «دادگاه محـل اقامـت خوانـده» اسـت(م. ۱۱ ق.آ.د.م.).

️ نکته

توقيف اموال غيرمنقول اصولاً «سندي» است (منع نقل و انتقال حقوقي) در حالي كـه توقيـف امـوال‌ منقول اصولاً «فيزيكي» اسـت؛ بنـابراين توقيـف مـال غيـر منقـول موجـب توقيـف منـافع آن نميگردد.(م ۱۰۳ ق.ا.ا.م) و مالک ميتواند از اموال غيرمنقول توقيف شده استفاده نمايد.

  حكم‌

 حکم ماده ۱۷《جنبه استثنايي》 داشته و بايد تفسير مضیّق شود و نميتوان بـه يـاري قيـاس ايـن‌حكم را در ادوات صنعتي و تجاري هم جاری كرد؛ اگرچه ايـن حكـم بـا تحـولات كنـوني سـازگار نيست.

اینستاگرام دادپلاس = کلیک کنید . وکیل خوب در مشهد = 09152491040

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا