کیفریمطالب حقوقیمقالات بهترین وکیلوکیلوکیل دیهوکیل طلاق

راه های قانونی شکایت از بیمارستان و مسائل پزشکی چیست؟ – انواع مجازات هایی که بیشتر اتفاق میفتند

راه های قانونی شکایت از بیمارستان و مسائل پزشکی چیست؟ (شماره بهترین وکیل در مشهد 09152491040)

 

اولین مکان برای شکایت ، ددسرای ویژه رسیدگ به جرایم پزشکی است که مردم میتوانند برای رسیدگی به مشکلات و پرونده های قضایی خود در رابطه با قصور و تخلفات پزشکی در هر سطحی به آنجا مراجعه کنند و از این طریق میتوانند دیه و خسارات وارد شده را مطالبه کرده و اگر پزشک مرتکب قصور شده باشد مجازات او را هم از دادگاه بخواهند.

دومین راهکاری که قانون برای شکایت از پزشکان در نظر گرفته شورای حل اختلاف (ویژه امور بهداشت ) است که رسیدگی و حل و فصل اختلاات اعضای جامعه پزشکی با یک دیگر و همچنین اختلافات اعضای جامعه پزشکی با سایر اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی در صورتی که مبلغ مورد نظر کمتر از 5 میلیون تومان باشد و یا در صورتی که هر دو طرف در خصوص ارجاع پرونده به شورا توافق داشته باشند ، در صلاحیت ان است .

سومین مرجعی که در قوانین و مقررات برای این مساله به آن اشاره شده سازمان نظام پزشکی است که تخلفات اداری و انتظامی پزشکان را مورد رسیدگی قرار میدهد و نتیجه آن برخورد انظامی با پزشک خواهد بود که طیف سیعی از اقدامات از توبیخ کتبی تا لغد پروانه طبابت به شکل دائمی را در بر میگیرد .
یادتان باشد در تمام این موارد آنچه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است نظریه پزشکی قانونی است و مبنای اکثر حکم صادره نظریه کارشناسی این سازمان خواهد بود

 

انواع مجازات هایی که بیشتر اتفاق میفتند – نکات مهمی از بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی مصوب 75

مجازات ربا دهنده و ربا گیرنده

مطابق قانون ، هر نوع توافق به این نحو که کسی پولی یا جنسی به دیگری بدهد و مدتی بعد پول بیشتر یا مقدار بیشتری از همان جنس را پس بگیرد ، جرم ربا تلقی می شود و موجب کیفر است .
ربا دهنده ، ربا گیرنده و وایطه بین آنها علاوه بر پس دادن مال اضافه به صاحل آن ، به شش ماه تا سه سال جبس تا 74 ضربه شلاق و نیز معادل مال مورد ربا به عنوان جزای نقدی محکوم میگردند .

مجازات شهادت دروغ

مطابق ماده 650 قانون مجازات اسلامی
(تعزیرات) هر کس در دادگاه نزد مقامات رسمی شهادت دروغ بدهد ، به سه ماه و یک روز تا دو سال حبس و یا به یک میلیون و پانصد هزار تا دوازده میلیون ریال جزای نقی محکوم خواهد شد .

مجازات ترک انفاق :

اگر شوهر با داشتن توانایی مالی و با وجود تمکین زن ، نفقه او را ندهد،به مجازات سه ماه و یک روز تا پنج ماه حبس محکوم خواهند شد .

مجازات ادم ربایی

برابر قانون ، هر گاه کسی با هدف دریافت پول یا مال یا به قصد انتقام یا به هر منظور دیگر ، شخصی را به زور یا با تهدید یا حلیه یا به هر نحوه دیگری برباید یا مخفی کند (خواه شخصا این کار را انجام دهد و خواه توسط شخص دیگر ) به حبس از پنج تا پانزده سال محکوم خواهد شد .
اگر سن فرد ربوده شده کمتر از پانزده سال تمام باشد یا به وی آسیب جسمی یا حیثیتی وارد شود و یا ربودن فرد توسط وسیله نقلیه انجام شود،مجرم به حداکثر مجازات تعیین شده محکوم خواهد شد.

مجازات حمل مشروب :

اگر بیش از بیست لیتر مشروب الکلی با وسیله نقلیه ای حمل شود ، علاوه بر مجازات قانونی مرتکب (حبس ، شلاق و جریمه نقدی ) وسیله نقلیه نز مصادره خواهد شد .

تدلیس در ازدواج

تدلیس به معن فریب است و تدلیس در امر ازدواج ، جرم بوده و مجازات دارد .
مطابق قانون ، اگر زن یا شوهر قبل از ازدواج ، همسر خود را با گفتن مطالب کذب و غیر وقعی مثل داشت تحصیلات عالی ، ثروتمند بودن ، داشتن شغل خاص ، و غیره فریب دهد ، به شش ماه تا دو سال حبس محکوم خواهد شد .

 

اطلاعات بیشتر و ارتباط با بهترین وکیل در مشهد : 09152491040

ارتباط با وکیل در مشهد – وکیل دیه در مشهد – وکیل طلاق در مشهد

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا