کیفریمطالب حقوقیمقالات بهترین وکیلوکیلوکیل دیه

راهبرد های کاهش تاثیر پیشینه کیفری در اشتغال محکومین

راهبرد های کاهش تاثیر پیشینه کیفری در اشتغال محکومین|بهترین وکیل در مشهد | وکیل در مشهد | وکیل دیه در مشهد

راهبرد های کاهش تاثیر پیشینه کیفری در اشتغال محکومین – توضیح وکیل در مشهدوکیل خوب مشهد

کاهش تاثیر پیشینه کیفری : پیشینه کیفری ، مبنایی برای تعیین مجازات در صورت تکرار جرم و موثر در اشتغال فرد خواهد بود . فردی که به دلیل برخی گرفتاری ها و مشکلات زندگی در دام جرم گرفتار شده است ، پس از طی مدت محکومیت و بازگشت به جامعه ، به منظور ایجاد شرایط مناسبی برای خود و خانواده اش ،نیازمند شغل است .از طرفی دیگر ، سابقه محکومیت کیفی در برخی موارد ، خود مانعی برای اشتغال محسوب می شود .

تعیین قوانین مقتضی به منظور تحدید حوزه مانعیت سوابق کیفری در اشتغال محکومین سابق ، از اهمیت مضاعفی برخوردار می باشد .اصل حداقل شایستگی در به کار گیری افراد که فرض میدارد بزهکاران زمانی که با شهروندان معموملی برای دستیابی به منابع و مشاغل رقابت میکنند ، باید ر آخرین سطح قرار داشته باشند ، بخش وسیعی از اقدامات سیاسی را که در جهت کمک به محکومین سابق در ایالات متحده آمریکا است ، محود میکند .

جامعه آمریکا معمولا بزهکاران را در سطح پایینی از ساختار قدرت است ، محدود میکند . جامعه آمریکا معمولا بزهکاران را در سطح پایینی از ساختار قدرت است ، محدود میکند . جامعه آمریکا معمولا بزهکاران را سطح پایینی از ساختار قدرت سیاسی و اجتماعی میپندارد ، جایی که معمولا افراد ، ناشایست و فاقد شرایط لازم در نظر گرفته می شوند که استحاق حداقل منافع اجتماعی را دارند و سهم غیر متناسبی از ضمانت اجراها و مسئولیت ها را دریافت میدارند .

رشد فزاینده مخن های نگهداری سوابق کیفری و دسترسی کم هزینه به اطلاعات آنها ،بسیاری از فرصت ها و راه های گریز را برای افراد محکوم محدود میکند و حتی اگر راه زندگیشان را به سمت اصلاح پیش برند ، از قدرتمند شدن آنها در حوزه شخصی و اجتماعی جلوگیری میکند .
بزهکاران به عنوان منحرفان اصلا نشدنی برچسب خورده اند . عموم مردم تمایل دارن که بزهکاران ره به عنوان گونه هایی متمایز،افرادی غیر شبیه به خودشان ، متفاوت و آسیب دیده در نظر بگیرند .

جایگاه اجتماعی بزهکاران از طریق حقوق جزا ، سوابق کیفری و نیاز به تحدید و کنترل رفتار های فردی تعیین میشود . دور کیم بزهکار را به عنوان یک عنصر کاربردی در تمام جوامع نرمال در نظر میگیرد .

بزهکاران در جامعه به عنان قربانی خشنت ها و خطاها و مقیاسی برای تعیین آنچه که رفتار بد یا غیر اخلاقی پنداشته می شود ، خدمت میکنند . بزهکاران با مجازات شدنشان باعث همبستگی بیشتر شهروندان مطیع قانون می شوند در مورد آنچه که به عنوان بد تعریف می شود وفاق جمعی را بالا می برند در حیقت جامعته از ب برای تحدید و تعریف خوب استفاده میکند .

بررسی مانعیت سابقه کیفری در آنیده شغلی محکومین سابق موضوعی است که از دغدغه های جرم شناسان محکومین محسوب مشود و همانطور که بیان شد ، یکی از عظیم ترین مصائب پیش روی زندانیانی که از زندان آزاد شده و به جامعه باز میگردند ، مسئله اشتغال است که موضوع محرومیت برخی زندانیان از حقوق اجتماعی و وجود پیشینه کیفری سنگ بزرگ دیگری در سر راهشان قرار میدهد . محوریت این مقاله ارائه راه کارهایی به منظور کاهش آثار پیشینه کیفری در اشتغال محکومین است.

فصلنامه داخلی کانون وکلای دادگستری خراسان شمار 18 – بهار 1398

برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با وکیل دیه مشهدبهترین وکیل مشهد – با شماره دادپلاس در تماس باشید.09152491040

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا