اخباراخبار و مقالات مشاوره حقوقیمقالات بهترین وکیلمقالات وکیل خوبوکیل

در صورت تاخير هواپيما چه حقوقي داريم؟ – تاخیر هواپیما

در صورت تاخير هواپيما چه حقوقي داريم؟ | بهترین وکیل در مشهد | وکیل در مشهد | وکیل دیه در مشهد

در صورت تاخير هواپيما چه حقوقي داريم؟ – تاخیر هواپیما – توضیح وکیل در مشهدوکیل خوب در مشهد

در صورت تاخير هواپيما چه حقوقي داريم؟ : طبق آیین نامه حقوق مسافر در پروازهای داخلی که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری تدوین شده است،در چند صورت مسافران نسبت به شرکت های هواپیمایی داخلی حقوقی دارند .

در صورتی که تأخیر تا دوساعت به طول بینجامد، شرکت‌های هواپیمایی موظفند از مسافران پذیرائی نوع اوّل انجام دهند. ارائه این پذیرائی به وجود زمان کافی جهت پذیرایی و عدم افزایش تأخیر بیشتر نیازمند است.

درصورتی که تأخیر بیش از ۲ ساعت و تا ۴ ساعت طول بکشد، شرکت‌های هواپیمایی موظف به انجام پذیرائی مناسب حداقل نوع اول با توجه به امکانات فرودگاهی، فراهم کردن امکان برقراری ارتباط تلفنی جهت اطلاع رسانی، تغییر پرواز در صورت درخواست مسافر و امکان انجام آن، انجام اقدامات لازم جهت اعزام با سایر شرکت‌های هواپیمائی در صورت درخواست مسافر (در صورت وجود پرواز در همان مسیر و یا انتقال به مقصد نهائی ازطریق مسیرهای جایگزین به جز مسیر درج شده در بلیت) و استرداد کامل وجه بلیت مسافر در صورت انصراف مسافر از ادامه پرواز هستند.

درصورتی که تاخیر بیش از ۴ ساعت باشد،  شرکت حمل کننده موظف است، نسبت به جبران خسارت به میزانی که از قبل تعیین شده است مخارجی بپردازد.

ولی در مورد پروازهایی که به دلیل شرایط جوی و یا اضطراری فرودگاه مبداء، مقصد و مسیردچار تأخیر یا ابطال بیش از دو ساعت می شود، شرکت های هواپیمائی با رعایت مقررات پذیرائی از نوع اوّل ،صرفاً موظف به برگرداندن کامل پول به مسافرین هستند.

 

برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با بهترین وکیل در مشهدوکیل در مشهد – وکیل خوب مشهد با شماره 9152491040 در تماس باشید.

ارتباط با ما از طریق ایسنتاگرام – گروه وکلای دادگستری دادپلاس

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا