خانوادهکیفریمطالب حقوقیوکیلوکیل طلاقوکیل طلاق توافقی درمشهد

درخواست اجرت‌المثل بعد از مرگ همسر

درخواست اجرت المثل بعد از مرگ همسر | بهترین وکیل در مشهد | وکیل در مشهد | وکیل طلاق در مشهد

درخواست اجرت‌المثل بعد از مرگ همسر:

درخواست اجرت‌المثل بعد از مرگ همسر : در تعریف اجرت‌المثل باید گفت که زن وظایف خاصی در زندگی زناشویی دارد كه توسط قانون و شرع برشمرده شده است. این وظایف شامل تمكین عام و تمكین خاص است.

تمكین عام به معنای حضور زن در زندگی مشترک و عمل به وظایفی است كه شرع و قانون تعیین كرده است. مثلا زن شرعا نمی‌تواند بدون اجازه همسرش از خانه خارج شود. ادامه تحصیل و كار كردن زن در خارج از منزل نیز باید با اجازه شوهر باشد، هر چند در حال حاضر بسیاری از زنان این حقوق را در عقدنامه دریافت می‌كنند.

تمكین خاص نیز به معنای عمل كردن زن به وظایف زناشویی است. حال اگر زن در طول زندگی مشترک و در خانه همسر خود، كاری به جز این موارد را به دستور شوهر انجام دهد، مستحق پاداشی است كه به آن اجرت‌المثل گفته می‌شود.

قانون در صورت فوت شوهر، تکلیف این پرداخت را نیز معلوم کرده است که برابر آن: «زوجه می‌تو اند در صورت مطالبه، اجرت المثل ایام زندگی مشترك خود را از ماترك زوج متوفی با جلب نظر كارشناس مطالبه كند.

 

برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با بهترین وکیل در مشهد وکیل در مشهدوکیل طلاق در مشهد با شماره گیری 09152491040 – ارتباط با ما از طریق صفحه های مجازی دیگر ( اینستاگرام )


تفاوت بین ورشکستگی و حکم اعسار | بهترین وکیل در مشهد | وکیل دیه در مشهد | وکیل طلاق توافقی در مشهد

چه تفاوتی بین حکم ورشکستگی و حکم اعسار از پرداخت محکوم به؛ وجود دارد؟

حکم ورشکستگی علیه تاجر صادر می شود،اما حکم اعسار علیه افراد غیر تاجر است.

حکم ورشکستگی جنبه عام دارد،یعنی علاوه بر اینکه نسبت به طرفین دعوا موثر است،در خصوص سایر کسانی که اقامه دعوا نکرده‌اند نیز اثر دارد.در حالیکه حکم اعسار دارای جنبه نسبی بوده و فقط میان معسر و شخصی که دعوا به طرفیت او طرح شده است،موثر می باشد.

در ورشکستگی اداره اموال ورشکسته توسط مدیر تصفیه یا اداره تصفیه صورت می گیرد.اما در اعسار،معسر از اداره اموال خود منع نمی شود و خودش اداره‌ی آنها را بر عهده دارد.

حق اقامه یا تعقیب دعوای مالی تاجر ورشکسته علیه دیگران با مدیر تصفیه یا اداره تصفیه خواهد بود و همین طور دعاوی مالی علیه تاجر باید به طرفیت مدیر تصفیه یا اداره تصفیه اقامه یا تعقیب شود، ولی حق دعوای انفرادی طلبکاران علیه معسر و معسر علیه طلبکاران وجود دارد و به طرفیت همدیگر اقامه یا تعقیب می شود.

برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با بهترین وکیل در مشهد وکیل در مشهدوکیل طلاق در مشهد – وکیل طلاق توافقی در مشهد – با شماره گیری 09152491040

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا