مقالات بهترین وکیلمقاله

خطا در مشاوره چگونه است ؟

خطا در مشاوره چگونه است؟

⚪️ در اینجا به بیان پاره ای آنها خطا در مشاوره که ضمن مشاوره ها حادث می شود و مختصّ وکلا هم نیست ، بلکه پزشکان و مدیرانی نيز که وقت کافی برای اندیشیدن به روش های مذاکره و مشاوره ندارند مرتکب ا می شوند ، اکتفا می کنیم :

1➖پیشداوری :

◽️معمول ترین اشتباه آن است که وکیل گرفتار اولین برداشت و استنباط خود از آنچه موکّل می گوید بشود و این تمرکز بر دیدگاه اولیه ، او را از توجه به دیگر گفته ها و مالاً جنبه های حقوقی دیگر قضیه منصرف کند و باز دارد.

◽️ در نظام حقوقی ما ، حکم بسیاری از موارد در قوانین نه چندان مرتبط می آید. حتی قوانین بودجه هم گهگاه حاوي ضوابط غير بودجه اي هستند ، بنابراین وکیل باید به شدت از این پیش داوری بر حذر باشد و تصمیم گیری را به بعد از شنیدن تمامی سخنان طرف موکول کند.

2➖ فراموش کردن آداب عادی ملاقات ها :

◽️ برخی وکلای جوان و تازه کار نکاتی مثل برخاستن از صندلی و خوشامد گویی به موکّل را فراموش می کنند یا نادیده می گیرند. حال آنکه رعایت نکردن این گونه آداب اثر بسیار بدی در ذهن طرف باقی می گذارد و در حافظه او باقی می ماند.

 3➖ مشخص نبودن خواسته اصلی موکّل :

◽️ این مشکلی است که بسیاری از وکلا با آن مواجه هستند و از اینکه موکّل آنچه را واقعاً می خواهد روشن نمی کند ، گله دارند. یکی از هنرهای مصاحبه یا مشاوره این است که به اصطلاح با « زبان سیمرغ » یا « روش مامایی سقراط » هم شده ، در پایان جلسه مصاحبه خواسته واقعی و اصلی موکل را دریافته باشیم .

 4➖ استفاده از زبان و اصطلاحات حقوقی :

◽️ برای تشریح و توضیح مطلب برای موکل باید از زبانی استفاده کرد که برای او قابل فهم باشد. چه بسا آنچه برای ما بسیار معمولی و ساده است برای طرف مصاحبه کاملاً غیر قابل درک باشد.

 5➖ ابهام در توافقات انجام شده با موکّل :

◽️ وکلای جوان توجه ندارند اقدام يا اقداماتی که برای حفظ یا گرفتن حقوق موکّل قرار است انجام دهند باید با ذکر جزئیات مکتوب شود.

 6➖ بازجویی از موکّل :

◽️ باید به یاد داشته باشیم ، مصاحبه با موکّل به معنی بازجویی از وی نیست. به عبارت دیگر هر چند در پایان جلسه مصاحبه باید به همه جزئیات موضوع مورد نظر دست یابیم ، اما این به مفهوم آن نیست که سؤالات ما به نحوی باشد که بازجویی در کلانتری یا بازرسی را تداعی کند.

 7➖ عدم اختصاص زمان کافی برای مصاحبه :

◽️همه وکلا از اینکه ضمن رسیدگی به طور ناگهانی با مطلب غیر مترقبه ای مواجه شوند می ترسند. اما بسیاری از ایشان زمان کافی را برای مصاحبه با موکّل و تسلّط کامل بر جزئیات مطالبی که او مطرح می کند ، اختصاص نمی دهند. حال آنکه صرف این وقت وکیل را از تلفن های مکرّر و توضیح خواستن های بعدی بی نیاز خواهد کرد.

اگر مطلب فوق که در زمینه خطا در مشاوره بود برای شما کاربردی بود نظرات خود را نیز با ما در میان بگذارید

 

برای دریافت و اخذ مشاوره از بهترین وکیل میتوانید با مشاوران ما در تماس باشید

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا