اخباراخبار و مقالات وکیل دادگستری در مشهدمقالات بهترین وکیلوکیلوکیل طلاقوکیل طلاق توافقی درمشهد

حقوق متهم در بازداشت موقت

جقوق متهم در بازداشت | بهترین وکیل در مشهد | وکیل در مشهد | وکیل خوب در مشهد | وکیل مشهد | وکیل طلاق در مشهد | وکیل طلاق توافقی در مشهد

حقوق متهم در بازداشت موقت – ارتباط با بهترین وکیل در مشهد با شماره گیری 09152491040

حقوق متهم در بازداشت موقت : با شروع تحت نظر قرار گرفتن، متهم می تواند تقاضای حضور وکیل نماید. وکیل میتواند در پایان ملاقات با متهم که نباید بیش از یک ساعت باشد ملاحظات کتبی خود را برای درج در پرونده ارائه دهد البته در برخی موارد استثنائی محدودیت های هم در این مورد وجود دارد و به موجب آن متهم تا یک هفته پس از شروع تحت نظر قرار گرفتن امکان ملاقات با وکیل را نخواهد داشت و آن زمانی است که نوع جرم ارتکابی یکی از این جرایم باشد.جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، موضوع مواد ۴۹۸ الی ۵۱۲ ق.آ.د.ک ۷۲۹ الی ۷۴۳ ق.م.ا ازکتاب پنجم تعزیرات.

نکته

والدین، همسر، فرزندان، خواهر و برادر اشخاص تحت نظر می توانند از طریق مراجع مزبور از تحت نظر بودن آنان اطلاع یابند. پاسخگویی به بستگان فوق درباره تحت نظر قرار گرفتن، تا حدی که با حیثیت اجتماعی و خانوادگی اشخاص تحت نظر منافات نداشته باشد، ضروری است. (ماده ۴۹ ق.آ.د.ک)

نکته

شخص تحت نظر می تواند به وسیله تلفن یا هر وسیله ممکن، افراد خانواده یا آشنایان خود را از تحت نظر بودن آگاه کند و ضابطان نیز مکلفند مساعدت لازم را در این خصوص به عمل آورند، مگر آنکه بنا بر ضرورت تشخیص دهند که شخص تحت نظر نباید از چنین حقی استفاده کند. در این صورت باید مراتب را برای أخذ دستور مقتضی به اطلاع مقام قضائی برسانند.(ماده ۵۰ ق.آ.د.ک)

 

برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با وکیل مشهدوکیل در مشهدوکیل طلاق در مشهد با شماره 09152491040 در تماس باشید-لینک اینستاگرام کلیک کنید.

برای مشاوره با وکیل با شماره زیر تماس بگیرید.

09152491040

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا